۴۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

جهانساز از پرداخت ۴۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران معادل ۸۰ درصد خبر داد و گفت: کل پرداختی به چایکاران شمالی به ۴۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه چهارشنبه(30 تیر) در گفت‌وگوی ویژه خبری میزان پرداخت مطالبات چایکاران شمال کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: 47 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آنان واریز شده است.

 

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه خرید برگ سبز چای کماکان ادامه دارد و در حال حاضر روزهای پایانی چین دوم را سپری می‌کنیم ادامه داد: تاکنون بالغ بر 92 هزار و 800 تن برگ سبز چای از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

 

جهانساز نوع برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را هم برشمرد و تصریح کرد: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده امسال حدود 54 هزار تن آن یعنی 58 درصدش برگ سبز درجه یک و 42 درصد هم برگ سبز درجه دوم بوده است.

 

وی ارزش اقتصادی برگ سبز خریداری شده چایکاران را تا الان معادل 547 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: روز گذشته و امروز حجم خوبی از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد و با این پرداختی‌هایی که انجام گرفت کل پرداختی به چایکاران شمالی به 432 میلیارد تومان رسیده است.

 

ربیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تا چهارشنبه( 30 تیر) تقریبا 80 درصد مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است ابراز داشت: دولت صد در صد قدرالسهم خود را تا 15 تیر ماه پرداخت کرده و کارخانجات هم متناسب با آن پرداختی‌های لازم را داشته‌اند.

 

جهانساز با تاکید بر اینکه تنها تعداد محدودی از کارخانجات چایسازی از پرداخت قدرالسهم خود عقب هستند خاطرنشان کرد: احتمالا چین بعدی برگ سبز چای از نیمه مرداد ماه به بعد شروع می‌شود و با توجه به بارندگی‌های خوبی که حادث شده احتمال می‌دهیم چین خوبی داشته باشیم.

 

کد خبر 1077882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha