گسترش فرهنگ شهرنشینی مهم‌ترین مسئولیت شورای شهر در مادوان است

ملک حسینی خطاب به منتخبین شورای شهر مادوان، گفت: به نظر من مهم‌ترین مسئولیت شما این است که فرهنگِ شهرنشینی را در آن‌جا گسترش دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی ملک حسینی» در دیدار منتخبین مردم شهر مادوان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند، اظهار کرد: ما امروز به عنوان یک استان در سطح ملی حرف برای گفتن داریم؛ امروز فرزندانی از همین استان در اقصی نقاط کشور مشغول به خدمت هستند.

 

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: متأسفانه ما در این استان مشکلات و مصصیبت‌هایی داریم که سرعتِ توسعه‌ استان کهگیلویه و بویراحمد را کاهش داده‌اند که یکی از این آفت‌ها طایفه‌گرایی است.

 

وی خطاب به منتخبین شورا یادآور شد: شما در مادوان، در یک روستای بزرگ قرار دارید که اسم شهر را روی آن گذاشته‌اید.

 

ملک حسینی حاشیه‌نشینی را یکی دیگر از مصیبت‌های استان دانست و ادامه داد: ما توسعه‌ متوازن نداشته‌ایم؛ مشکلات فرهنگی و اجتماعیِ متعددی در مادوان وجود دارد.

 

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که کار در مادوان، کار سختی است، تصریح کرد: چون مادوان قبلاً روستا بوده و اکنون تبدیل به شهر شده، برخی از موضوعات شهری در آن پیش‌بینی نشده؛ به عنوان مثال در آن‌جا جاده‌ی 12 متری را نمی‌شود عریض کرد و به 20 متر رساند.

 

وی خطاب به منتخبین شورا، گفت: به نظر من مهم‌ترین مسئولیت شما این است که فرهنگِ شهرنشینی را در آن‌جا گسترش دهید.

 

ملک حسینی افزود: طوایف خوب هستند، اما اگر طایفه‌گرایی تبدیل به عاملی برای انتصابات شود، این یک آفت است.

 

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه‌ خدمات، گفت: در شهر مادوان نباید یک خیابان رشد کند و سایر خیابان‌ها رشدی نداشته باشند؛ همه‌ مناطق در شهر مادوان باید عادلانه رشد کنند.

 

وی با اعلام خبر خوب برای مردم شهر مادوان، گفت: با پیگیری‌هایی انجام شده، مجتمع قضایی شماره دو در مادوان را افتتاح خواهیم کرد.

 

ملک حسینی خطاب به منتخبین شورای مادوان گفت: شبانه‌روز دعا کنید که نیت‌تان خالصانه باشد، جا بیندازید که این شورا فراطایفه‌ای است؛ این را باید در عمل ثابت کنید، رضای خدا را در نظر بگیرید و با خلوص نیت برای مردم خدمت کنید، مشکلات شهر را دسته‌بندی کنید و ببینید کدام مشکل در اولویت است.

 

«ولی شکوهی‌مقدم» هم در این دیدار به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و مسائل موجود در شهر مادوان پرداخت و ضمن تشکر از دادستان یاسوج، گفت: بنده با توجه به شناخت ده ساله‌ای که از شما دارم، می‌توانم بگویم که شما یکی از قاضیان دلسوز، مردم‌دار و با ایمان هستید.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مادوان با اشاره به اینکه ما مدیون نظام جمهوری اسلامی هستیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری در مناطق محروم و روستاهای کشور ارائه داده و یکی از برنامه‌های آن رسیدگی به محرومین بوده است. اما عمق محرومیت در شهر مادوان همچنان پابرجاست.

 

وی خطاب به دادستان یاسوج، اظهار کرد: با توجه به جمعیت، مادوان حق دارد که به شهرستان تبدیل شود، از حضرتعالی تقاضا داریم که پیگیری کنید تا مشکلات مادوان به پایان برسد.

 

شکوهی‌مقدم تصریح کرد: 70 درصد مردمِ ساکن در شهر مادوان مهاجرانی هستند که از گوشه و کنار استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم امکانات رفاهی مجبور به مهاجرت به این شهر شدند و این افراد وقتی به این‌جا مهاجرت کردند فکر می‌کردند که علی‌آباد شهر است.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مادوان افزود: سرمایه‌ آن‌ها کفایت نمی‌کرد که در شهر زندگی کنند؛ ازاین‌ رو مجبور به حاشیه‌نشینی شدند و متأسفانه آن‌ها به جایی آمدند که امکاناتش از روستاهای خود هم کمتر بود.

 

وی یادآور شد: متأسفانه به دلیل نرخ پایین زمین و اجاره، به این‌جا مهاجرت نمودند؛ مادوان به همین خاطر است که مهاجرپذیر می‌باشد. 

 

شکوهی‌مقدم با اشاره به مشکلات شهر مادوان، افزود: توجه به زیرساخت‌های مادوان، نیاز ضروریِ این شهر است؛ نبود امکانات ورزشی در مادوان یکی از مسائل اساسی بوده که اگر امکانات ورزشی در مادوان مهیا شود، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مادوان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی در مادوان، وجود معارض آب آشامیدنی است که حتماً باید به آن توجه شود تا مشکل آن حل گردد.

 

وی یکی دیگر از مشکلات مادوان را نبود نهادها و ادارات در این شهر دانست و عنوان کرد: ساکنان شهر مادوان برای پرداخت فیش برق مجبور هستند به شهر یاسوج بیایند و این موضوع علاوه بر مشکلاتی که برای خود مردم مادوان به دلیل رفت و آمد پیش می‌آید و علاوه بر هزینه‌ رفت و برگشت، باعث افزایش بار ترافیکی در شهر یاسوج هم می‌شود.

 

شکوهی‌مقدم گفت: افرادی که برای کارهای اداری به شهر یاسوج رجوع می‌کنند، معمولاً مایحتاج خود را هم در شهر یاسوج تهیه می‌نمایند. که همین امر باعث کسادی بازار کسبه‌ شهر مادوان می‌شود.

 

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مادوان گفت: اگر نهادها و ادارات در مادوان وجود داشتند هم بار ترافیک کم می‌شد و هم این مشکلات رفع می‌شدند.

کد خبر 1077900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha