احسان و انفاق را در دهه ولایت پررنگ کنیم/ هیئات تا روز مباهله عزاداری محرم را شروع نکنند

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم توجه به انفاق و اطعام فقرا در دهه امامت و ولایت، گفت: هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود همانطور که در طول چند سال گذشته هم چنین بوده است .

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است، گفت: رخداد غدیر در ۱۸ ذالحجه سال۱۰ قمری، تنها یک حادثه تاریخی نیست؛ غدیر تنها یک سرزمین نیست بلکه غدیر یک تفکر است ، نشانه‌ای برای تدوام خط نبوت است.

 

رئیس بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی، هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی دانست و افزود : غدیر یک چشمه است که تا پایان هستی جوشان خواهد بود، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است، غدیر نه تنها تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است.

 

وی عید غدیر را عید ولایت توصیف کرد و گفت : این عید ، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است .

 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یادآور شد : ولایتمداری درس جاودانه غدیر است، از این جهت این عید را هر چقدر زنده نگه داریم در واقع اسلام را زنده نگه داشته ایم .

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و باشکوه در این عید گفت :  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایر نکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است .

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر شناخت بیشتر جوانان نسبت به معارف واقعه غدیر گفت : واقعه غدیر نقش بسیار سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و این واقعه مهم ترین ماموریت دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) بود که به جا آورد ، ماموریتی که انجام آن به منزله پیام رسالت بود .

 

وی با بیان اینکه مسئله غدیر بسیار مهم است گفت : تعیین جانشینی پیامبر و اعلام رسمی امامت حضرت علی علیه السلام نقشه های منافقین را در آن زمان خنثی کرد .

 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت : باید در این ایام به احسان و انفاق توجه ویژه از سوی مؤمنان و پیروان حضرت علی(ع) وجود داشته باشد و با نیت های خیر از نیازمندان دست‌گیری داشته باشیم .

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان با تقدیر از همراهی هیات های عزاداری حسینی برگزار مراسم های باشکوه مذهبی گفت : هیئات عزاداری توجه کنند تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نشود همانطور که در طول چند سال گذشته هم چنین بوده است .

 

امام جمعه تبریز با تبریک عید قربان گفت :  عرفه روز دعا، نیایش، خودشناسی است .

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بر همکاری مسئولین استان با بنیاد غدیر برای برگزار نمودن باشکوه برنامه های "دهه امامت و ولایت و عید غدیر" تاکید کردند .

کد خبر 1077950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha