اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق محروم همزمان با دهه ولایت

محترمی از اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق محروم همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.

«امید محترمی» ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت به برنامه های بسیج سازندگی استان مرکزی در این ایام اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: تبیین فرهنگ و منش علوی در جامعه امری ضروری است و بسیج سازندگی در این ایام برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی برگزاری می کند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در ادامه به استقبال گسترده جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود:با توجه به استقبال جوانان و اقشار مختلف مردم از اردوهای جهادی بسیج سازندگی در ایام تابستان شاهد اعزام گسترده جهادگران بسیجی به مناطق مختلف استان هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه گروه های جهادی با حضور در مناطق مختلف شهری و روستای به ارائه خدمات به نیازمندان می پردازند، بیان کرد: گروه های جهادی امروز در نقطه به نقطه استان مرکزی مشغول ارائه خدمات هستند و در دهه امامت و ولایت شاهد اوج برگزاری اردواهای گروه های جهادی در سطح استان در عرصه های مختلف هستیم.

 

خدمت رسانی بیش از 90 گروه جهادی در دهه امامت و ولایت

 

این مقام مسئول برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی را از جمله برنامه های گروه های جهادی در ایام دهه امامت و ولایت دانست و بیان کرد: اطعام نیازمندان، ساخت منازل محرومین، اجرای پروژه های محرومیت زدایی، اجرای پروژه های انتقال آب و کانال های کشاورزی، اعزام تیم های پزشکی و درمانی به مناطق محروم، ارایه خدمات دامپزشکی، اهدا جهیزیه، اجرای نهضت کمک مومنانه از دیگر برنامه های این ایام است.

 

محترمی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در دهه امامت و ولایت خدمت رسانی می کنند، ادامه داد: تاکنون ساخت ۱۸ مسکن محرومان، ۵ پروژه آب و اهدای۳۰ سری جهیزیه در دستور کار قرار گرفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اضافه کرد: پخت بیش از ۸۰ هزار پرس غذا برای اطعام نیازمندان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با حمایت خیرین بیشتر شود.

 

تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان قالب جامعه باید مورد توجه قرار گیرد

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت فعالیت های جهادی و مشارکت در این فعالیت ها گفت: یکی از اقدامات مهمی که امروز باید به آن توجه داشته باشیم تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان قالب جامعه است.

 

محترمی ادامه داد: رسانه ها نقش به سزایی در این راستا دارند و باید در انعکاس سوژه ها، پوشش خبری اقدامات جهادگران و شناساندن الگوهای موفق به جامعه تلاش کرده و ما را در این راه همراهی کنند.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای سال بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به استعداد بیش از ۱۵ هزار جهادگر در عرصه های خدمت رسانی در سطح استان مرکزی نقش آفرینی داشته اند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی استان مرکزی در راستای رسالت ها و ماموریت های مهم خود از جمله زدودن غبار فقر و محرومیت از مناطق کم برخوردار و محروم در طی ایام مختلف سال رزمایش های مختلفی برگزار می کند، گفت: ببش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از اقشار مردم با رویکرد کاملا تخصصی دارند در گوشه به گوشه استان مرکزی سازماندهی شده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

 

اجرای فعالیت های عمرانی به منظور محرومیت زدایی

 

محترمی یکی از عرصه های مهم فعالیت گروه های جهادی را فعالیت های عمرانی در راستای محرومیت زدایی دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا پروژه های مختلفی از جمله مسکن محرومین، بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله گذاری زمین های کشاورزی، لایروبی رودآب ها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین های ورزشی روباز، اجرای پروژه های انتقال آب شرب، ساخت مدرسه، بازسازی مدارس و ...در دستور کار گروه های جهادی در ایام تابستان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال در راستای اجرای پروژه های عمرانی محرومیت زدایی بیش از ۸۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند، اضافه کرد: شمار زیادی از این جهادگران بسیجی مهندسین عمران و کشاورزی هستند که در عرصه های مرتبط خدمات ارائه می کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای ولی نعمتان انقلاب در سال جاری در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار گرفته است، ادامه داد: ساخت این واحدهای مسکونی نیازمند یاری و مساعدت همگانی است و امید است در این راستا شاهد مشارکت خیرین و دستگاه های متولی باشیم.

 

مقابله با کرونا از برنامه های گروه های جهادی

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه های مهم فعالیت جهادگران بسیجی مقابله با بیماری کرونا است، ادامه داد: در این راستا در قالب قرارگاه کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی خدماتی شامل تهیه و توزیع بسته معیشتی، ضدعفونی معابر و اماکن، کمک به کادر درمان و سایر فعالیت ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیان کرد: گروه های جهادی در عرصه های مختلف تهیه و توزیع ماسک و دستکش و ضد عفونی و گندزدایی معابر و محله ها حضور داشته اند.

کد خبر 1078009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha