همگرایی و انسجام به جای تفرقه افکنی در ناکارآمدی های جامعه

مشکلات و چالش هایی امروز در کشور به سبب تاثیرات طبیعی و غیرطبیعی ایحاد شده که بهبود و رفع آن به همگرایی و انسجام ملی به جای تفرقه افکنی و شورش نیاز دارد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: جوامع و کشورهای مختلف دارای مشکلات و آسیب های زیادی هستند که روبرویی با این چالش ها به همدلی، همگرایی و انسجام برای بهبود نیاز دارد و به جای تفرقه و اعتراضات خارج از منطق باید به همین مباحث پرداخته شود.

 

موضوع کمبود و نابسمانی آب در بخش های مختلف کشور از جمله اصفهان و خوزستان این روزها وضع کشور را به گونه ای دیگر رقم زده که البته مردم و مسئولان نسبت به این وضع ناراحت و به دنبال چاره جویی هستند.

 

اعتراض و انتقاد از این وضع نابسمان حق مردم بوده و مسئولان کشور نیز این موضوع را پذیرفته اند اما در این میان برخی فرصت را برای بهره برداری های سیاسی و اختلاف افکنی بین مردم استان ها و بخش های مختلف کشور و در یک واقعه بی نظمی در جامعه مهیا دیده و نقشه های شوم خود را اجرایی می کنند.

 

وضع کشور به گونه ای است که تحریم های دشمنان، نابسمانی های مدیریتی و خشکسالی های پی درپی چالش های زیادی را ایجاد کرده و مردم نیز تا برنامه ریزی صحیح به مسئولان فرصت داده وصبر کرده اما بعضی از افراد بدون توجه به این صبر مردم با شورش و ایجاد تفرقه در فضای مجازی بستر را برای کار و تصمیم گیری مسئولان سخت تر می کنند.

 

مسئولان که قطعا باید در گذشته تصمیم صحیحی می گرفتند مقصر هستند اما این تقصیر آنان نباید با آشوب در کشور محاکمه شود بلکه باید مطالبات بیان و اعتراضات در چهارچوب قانون باشد تا فرصت برای دشمنان و افراد سودجو نظم عمومی فراهم نشود.

 

ایجاد اختلاف بین استان ها و قوم و قبیله و کشتار افراد بی گناه مشکلات را رفع نکرده بلکه یک خانواده و جامعه را متاثر می سازد که در این میان همدلی و گذشت بین مردم ضرورت دارد تا بهترین تصمیم به دست نخبگان اخذ و مسئولان آن را اجرایی کنند.

 

*تبعات اختلاف افکنی بین مردم در درون کشور

 

تولید و نشر فیلم از مردم و بزرگنمایی مشکلات آسیب جدی است که باعث تفرقه و نابسمانی می شود که چندی پیش در یک جریان شکل گرفته از سوی برخی از گروه ها، فیلمی در شبکه های اجتماعی با هدف اختلاف بین مردم اصفهان و خوزستان ساخته و منتشر شد که هدفی جزتفرقه نداشت.

 

این فیلم که تحت عنوان رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم آماده و نشر یافته بود فرصتی برای اختلاف افکنی بین مردم استان های اصفهان و خوزستان می شد که به موقع مدیریت شد.

 

گرچه هوشیاری مردمی مانع از نشر گسترده آن شد اما بالاخره باید مراقب این وضع باشیم که امنیت و آرامش خود را دسیسه بازی دیگران قرار ندهیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان این اتفاق را یک جرم عمومی بیان کرد و گفت: فرد خاطی دستگیر و از خطای خود عذرخواهی کرده و از نشر آن جلوگیری شده است.

 

«علی اصفهانی« با اشاره به اینکه چنین اقداماتی موجب اختلاف و تهدید علیه امنیت عمومی می شود، خاطرنشان کرد: پیوندهای دوستی و محبت بین مردم ایران در استان های مختلف وجود دارد و نباید با چنین کارهایی این همدلی های عمیق از بین برود.

 

وی اضافه کرد: تلاش و کوشش مسئولان برای رفع چالش و مشکلات خوزستان بکار گرفته شده و نباید اختلاف افکنی صورت بگیرد.

 

اقدام به موقع مسئولان در برابر مشکلات

 

همراهی و صبر ملت ایران در برابر مشکلات ستودنی بوده و این همراهی و مشارکت آنان در بخش های مختلف کشور مایه امید شده و دشمنان را ناکام کرده اما در برابر این محبت و همراهی نقش مسئولان چیست؟

 

مسئولان در سه قوه باید پیش از بروز مشکل تدبیر کنند و یا با بروز آن اقدام به موقع و عاجل انجام دهند و نگذارند کار به اعتراض و شورش و سواستفاده دشمنان برسد.

 

همواره مردم را توصیه به صبر و هوشیاری کرده ایم اما این بار باید مسئولان را متوجه کم کاری و غفلت ها کنیم که اگر به موقع عمل نکنند برای دشمن فرصت سازی کرده اند و این چه آسیب بزرگی برای کشور است.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز پیرامون این موضوع گفت: مسئولان به موقع به مشکلات رسیدگی نمی کنند و چالش های زیادی جامعه را فراگرفته است.

 

حجت الاسلام سید «ناصر موسوی لارگانی« افزود: همواره رسیدگی به مشکلات وابسته به اعتراضات مردمی شده و پیش از این هیچ کسی رسیدگی نمی کند.

وی با اشاره به مشکل آب، قطعی برق و اعتراضات خوزستان گفت: با اعتراض مردم مسئولان به فکر افتاده اند و شاهد رفع آن هستیم پس باید این اقدام پیش از این اتفاقات انجام شود.

 

کد خبر 1078028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha