حرکت کاروان نیکوکاری مساجد در دهه ولایت و امامت

کاروان نیکوکاری و همدلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد همزمان با دهه ولایت و امامت برای گره گشایی از مردم حرکت می کنند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: دهه ولایت و امامت که نقطه عطف شادی و شادمانی شیعیان به حساب می آید همه در این مسیر گام برداشته و با کاروان های شادی آفرین همراه می شوند.

 

جشن و شادی و سرور و برنامه های فرهنگی تنها فعالیت های این ایام کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیست بلکه علاوه بر این اقدامات اثربخش در ترویج فرهنگ غدیر، گره گشایی از مردم و کمک به اقشار آسیب پذیر نیز در این خصوص شکل گرفته است.

 

شرایط سخت کرونا و مشکلات معیشتی اهمیت و جایگاه این دسته از فعالیت ها را دو سالی است که بیشتر کرده و بچه های مسجد در این امر در کنار دیگر جریان ها و تشکل های مردمی کار خود را آغاز کرده اند.

 

دهه ولایت و امامت فرصت خوبی است تا با تاسی از سنت حسنه اهل البیت(ع) در کمک به نیازمند و با الگوگیری از منش و رفتار امام علی(ع) به اقشار آسیب پذیر کمک شود و زمینه فرح و شادی آنان فراهم شود.

 

توزیع بسته های معیشتی، اطعام، توزیع غذای گرم و کمک های نقدی و غیرنقدی فرصتی شده تا این امر مهم توسعه پیدا کند و از عید قربان آغاز و تا روز عید غدیر به نیت این روز بزرگ انجام خواهد شد.

 

*اجرای طرح مواسات و همدلی همزمان با دهه ولایت

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان از اجرای طرح مواسات و همدلی همزمان با دهه ولایت خبرداد و گفت: این طرح با مشارکت خیرین، فعالان اجتماعی و با محوریت مساجد و مراکز مردمی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن» با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای کمک به اقشار آسیب پذیر صورت گرفته است، تصریح کرد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان، توزیع بسته های حمایتی و غذای گرم انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های این روز اطعام مومنان است که در این میان علاوه بر توزیع بسته های نان و اطعام، بسته های معیشتی نیز پیش بینی شده که کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل های دینی در این امر پیشتاز هستند.

 

*توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی در تیران

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی در این شهرستان با محوریت کانون های مساجد خبرداد و گفت: خیرین، ائمه جماعات و مدیران مسوول کانون های مساجد در این امر خیر پیشتاز هستند.

 

«اقبال صالحی» افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت و خرید گوسفند توسط یک نفر، با ایجاد پویش در مساجد چندین نفر با همدیگر گوسفندی را خریداری و گوشت آن را در بین نیازمندان توزیع می کنند.

 

وی ادامه داد: در یک حرکت هماهنگ توزیع گوشت قربانی با مشارکت خیرین انجام و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد که این برنامه متناسبت با دهه ولایت و امامت انجام می شود.

 

*خیرخواهی برای مردم و ایجاد شادمانی در عید غدیر

 

یکی از مناسبت های مهم شیعیان عید غدیر است و اهمیت و جایگاه آن نیازمند توجه لازم مثل عید نوروز است که در این میان پوشیدن لباس نو، عیدی و هدیه دادن و مواردی از این قبیل نیکو بوده و سفارش نی زدر دستورات دینی داشته ایم و حالا که شادمانی را به سبب ولایت امیر المومنین داریم پس باید برای شاد کردن دیگران و شکرگزاری آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

 

توزیع بسته های حمایتی و معیشتی و اجرای آن با محوریت مساجد و جوانان و نوجوانان اقدامی ارزشمند و سودمند برای خانواده های نیازمند و آسیپ پذیر در دوران کرونا است که شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه موقوفاتی در این خصوص وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس نیت خادم این کار انجام می شود.

 

حجت الاسلام «ولی الله روان« افزود: خیرین نیز در حمایت از گروه های آسیب پذیر همکاری داشته اند و امسال در 49 بقعه متبرکه این کار انجام و طرح تبرک علوی اجرایی می شود.

کد خبر 1078119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha