مشکلات خوزستان ناشی از مدیریت در اتاق شیشه ای است

حجت الاسلام کرامتی با تبیین نشانه های یک مسئول مردمی، مشکلات استان خوزستان را ناشی از مدیریت در اتاق شیشه ای بیان کرد و گفت: مدیریت انقلابی یک مدیریت میدانی، تشخیص اولویت ها و تلاش برای حل مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با بیان این نکته که ممکن است نظام مردمی باشد ولی مسئولان آن مردمی نباشند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی است اما افرادی در دوره هایی در مسند قدرت قرار می گیرند که گرایشی به مردم نداشته باشند و سیره عملی پیامبر و ائمه اطهار رسیدگی به محرومان است.
امام جمعه گلپايگان، جوشیدن و انس با مردم و حل مشکلات مردم را در تبیین عنوان مسئول مردمی بیان کرد و افزود: مسئول اگر مردمی باشد و دغدغه حل مشکلات جامعه را داشته باشد، از اتاق شیشه ای مشکلات مردم را مدیریت نمی کند.
وی به حوادث رخ داده در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: دولت در ماه های اخیر، هرهفته پروژه هایی را افتتاح می کند ولی وقتی در دل مردم نیست و از اتاق شیشه ای مدیریت می کند، اولویت ها را انجام نمی دهد و می توانست چند پروژه در استان های برخوردار کمی متوقف کند و هزینه لوله کشی آب به برخی نقاط مشکل دار خوزستان می کرد.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه مسیولیت رسیدگی به وضعیت خوزستان، با دولت سرکار است و وظیفه قوه قضائیه نیست، بیان کرد: رئیس قوه قضائیه در روزهای اول مشکلات خوزستان برای بررسی و حل مشکلات وارد میدان شد اما مشکلات خوزستان محدود به چند روز اخیر نیست و فریاد مردم،  ناشی از مشکلات انباشته شده آنهاست و اگرمدیریت میدانی و در متن جامعه می بود، با تشخیص اولویت ها و بررسی نیازهای مردم، برای حل مشکلات تلاش می شد.
امام جمعه گلپايگان  با اشاره به کلام رهبری، مدیریت انقلابی را مدیریت میدانی، پرهیز از اشرافی گری و بودن در بطن مردم تببین کرد و گفت: دل بسته بودن به مشکلات مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها یکی از نشانه های مردمی نظام است.
وی با انتقاد از اینکه در شرایط انتقال قدرت، کار رها شده است، تاکید کرد: سخنرانی و بیان درد دل و طرح موضوعی که مردم فریاد می کنند، وظیفه سخنران و ائمه جمعه است اما شنیدن این سخنان از مسئول اجرایی کشور پذیرفته نیست و فقط کار برای حل مشکل از وی می توان پذیرفت.
حجت الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه زیارت جامعه کبیره، یکی از مواریث امام هادی (ع) است، بیان کرد: این زیارت، یک دوره جامع امام شناسی و تبیین مقام و جایگاه و منزلت امام و ولایت است.
امام جمعه گلپايگان ولایت را حقیقت اسلام برشمرد و یاد آوری کرد: جاهلان متنسک برای حفظ اوراق قرآن، فرق قرآن را شکافتند و نتوانستند از پوسته اسلام عبور کنند ولی رسیدن به حقیقت اسلام بدون انجام ظواهر و مناسک دین نیز از عقاید فرقه های انحرافی است زیرا امام علی (ع) در هنگام نماز به شهادت رسید و پیامبر اکرم (ص) در هنگام نماز به معراج رفت.
 وی با یادآوری اینکه عمل، بدون ولایت خدا و اهل بیت (ص)‌، همانند نماز بی وضو است، تاکید کرد: مسئله غدیر از مهم ترین مسائل اسلام است که باید به آن اهتمام کرد زیرا عید غدیر پاس داشته نشد که  حادثه عاشورا رخ داد، هر چند از عاشورا برای حفظ مکتب اسلام، قرآن و رسول خدا بهره گرفته شد اما غدیر از دست رفت از این رو فرهنگ عید غدیر باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی در میان مردم شود./

کد خبر 1078157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha