برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی بر مبنای نهج البلاغه در نجف آباد

حججی گفت: دوره آموزشی مهارت های زندگی بر مبنای درس ها و مفاهیم نهج البلاغه در شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

«عذرا حججی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، با اشاره به فعالیت ها و برنامه های موسسه قرآن وعترت نجف آباد در حوزه نهج البلاغه گفت: این موسسه فعالیت های تخصصی و عمومی در حوزه قرآن و عترت انجام می دهد که ارتقای سطح دانش و مهارت افراد بر اساس مبانی قرآنی و اهل البیت(ع) مورد توجه است.

 

مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت آیت الله حججی نجف آباد افزود: دوره آموزشی مهارت های زندگی بر مبنای درس ها و مفاهیم نهج البلاغه در شهرستان نجف آباد برگزار می شود که افراد بر اساس گروه های سنتی متخلف از آن بهره می گیرند.

 

وی با بیان اینکه این دوره  با عنوان « زندگی به سبک باران« برگزار می شود، تصریح کرد: این دوره که ​همزمان با روز عفاف و حجاب آغاز شده هر پنج شنبه صبح برگزار می شود.

 

حججی امانتداری، مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، مدیریت فردی در کنترل هیجان ها مثل خشم، خویشتنداری، اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی، بایدها و نباید ها و احترام در خانواده را از سرفصل های این دوره آموزشی بیان کرد.

 

*بهره گیری از مفاهیم کاربردی قرآن و نهج البلاغه

 

وی با اشاره به اینکه برای زندگی سالم و کارآمد به بهره گیری از الگو و طرح درس های ارزشمند نیاز داریم، تصریح کرد: مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در این خصوص به انسان کمک می کند.

 

مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت آیت اله حججی نجف آباد با بیان اینکه دستورات کاربردی و ارزشمندی این کتاب های آسمانی سرمایه ای برای شیعیان است، خاطرنشان کرد: تربیت دینی در بهبود اوضاع جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی نقش دارد.

 

وی یادآورشد: هرچقدر پدر و مادرها از این فرصت ها استفاده کنند تاثیرات آن برای فرزندانشان بیشتر خواهد بود و از طرفی هم آموزش این مباحث به دختران در ایفای نقش موثر مادری کارگشا است.

کد خبر 1078172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha