هیچ طرح انتقال آبی از خوزستان نه مجوز گرفته و نه اجرایی شده است

حسینی با بیان اینکه هیچ طرح انتقال آبی از خوزستان نه مجوز گرفته و نه اجرایی شده گفت: آخرین نامه‌ای که سازمان محیط زیست نوشته مبنی بر منتفی کردن تونل بهشت آباد بوده که یک موفقیت برای استان محسوب می‌شود و قطعا این مهم نیازمند پیگیری بیشتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» شامگاه (جمعه ۱ مرداد) در حاشیه نشست بررسی مشکلات خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص موضوعات تنش آبی در استان اظهار کرد: نفس حضور مسئولان کشوری در استان اتفاقات خوبی را در پی خواهد داشت و تعهدی که یک دولت می دهد قطعا دولت های بعدی متعهد به این مصوبات خواهد بود به ویژه اگر این مصوبات موضوعات سرنوشت سازی برای کشور باشند.

 

نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی اگر یک روز از دولت باقی مانده، مسئولان مربوطه باید برای حل مشکلات حضور داشته باشند افزود: فردا در جلسه مدیریت بحران با حضور معاون اول رئیس جمهور باید موضوعات مصوب شود، اگر مصوب شد این مصوبات مستمسکی برای نمایندگان خوزستان برای پیگیری در دولت بعدی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه منتفی کردن هرگونه سدسازی و انتقال آب خواسته ما از مسئولان است اضافه کرد: قطعا برای انتقال آب به فلات مرکزی از سرشاخه ها باید مجوزهای زیست محیطی، امنیتی را داشته باشند، متاسفانه برخی از مسئولان از وضعیت استان بی خبر هستند و نمی دانند که گاومیش ها نیازمند آب برای شنا هستند اما در کمال وقاحت عنوان کردند چه ایرادی دارد اگر گاومیش شنا نکند.

 

حسینی با بیان اینکه هیچ گونه طرح انتقال آبی از خوزستان نه مجوز گرفته و نه اجرایی شده است تصریح کرد: آخرین نامه‌ای که سازمان محیط زیست نوشته مبنی بر منتفی کردن تونل بهشت آباد بوده که یک موفقیت برای استان محسوب می‌شود و قطعا این مهم نیازمند پیگیری بیشتری است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون مجهز به تکنولوژی جدیدی برای انتقال آب از دریا هستیم یاد آور شد: همه استان نیازمند آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است که ضرورت دارد این امر از دریای عمان صورت بگیرد.

 

کد خبر 1078190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha