اجرای طرح شمیم خدمت در بقاع متبرکه استان کرمانشاه/ هدف از اجرای  طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار است

حجت الاسلام صالحی گفت: طرح شمیم خدمت در ۱۱ بقعه متبرکه استان کرمانشاه در حال برگزاری است .

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر جهش تولید، طرح «شمیم خدمت» با رویکرد توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت امامزادگان و موقوفات اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه  طرح شمیم خدمت با هدف ایجاد فعالیت های اجتماعی و خدماتی در بقاع متبرکه در سه حوزه آموزش، ایجاد مهارت و کارآرینی در حال اجرا است. افزود: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر بوده است  با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان ها، نهادها، موسسات و گروه هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود،در گام دوم تلاش می شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا  و در گام سوم نیز تلاش می شود با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد:در مرحله اول تا کنون ۸۰۰ نفر در دوره های زنبورداری، قالیبافی، خیاطی و گلدوزی در بقاع آموزش دیده اند و  در مراحل بعدی این افراد جهت دریافت وام کارآفرینی به کمیته امداد ، بانک و فنی و حرفه ای معرفی می شوند.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  با اشاره به احداث بازارچه های تولیدی در بقاع متبرکه اظهار کرد: سه بازارچه در بقاع متبرکه امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده احمد سنقر و امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان راه اندازی خواهد شد که در این بازاچه ها علاوه بر آموزش محصولات نبر ارائه خواهد شد.    

کد خبر 1078194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha