بیش از ۱۳۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۶۰ سال در قزوین واکسن دریافت کرده اند

حبیبی گفت: تاکنون ۶۶ و هفت دهم درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان قزوین معادل ۱۳۳ هزار و ۲۰۲ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: تاکنون ۱۲ و سه دهم درصد جمعیت بالای ۲۸ سال استان واکسینه شده اند و پنج نوع واکسن شامل اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم، استرآزنکا و کوبرکت در استان استفاده شده است.  

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: بیشترین میزان واکسن استفاده شده در استان سینوفارم با ۷۱ درصد است و سایر واکسن ها شامل استرآزنکا ۱۸ و ۶ دهم درصد، اسپوتنیک هفت درصد، کوبرکت ۲ و دو دهم درصد و بهارات یک و ۲ دهم درصد استفاده شده است.

 

وی با اشاره به تعداد پایگاه های تجمیعی در استان قزوین عنوان کرد:۱۰ پایگاه شامل سه پایگاه در شهر قزوین، یک پایگاه در شهر تاکستان، یک پایگاه در شهر بویین زهرا، یک پایگاه در شهر آبیک، ۲ پایگاه در شهرستان البرز در الوند  و محمدیه و ۲ پایگاه در شهرستان آوج در آوج و آبگرم ۲ شیفته کار می کنند البته هر شهرستانی با توجه به شرایط خاص  خود، ساعت فعالیت پایگاه را تنظیم کرده است.

 

حبیبی با بیان اینکه هم استانی های واجد شرایط دریافت واکسن در سامانه ثبت نام کنند، افزود: اختصاص واکسن کرونا فقط در صورت ثبت نام در سامانه امکان پذیر است و نوبت دهی و اطلاع رسانی براساس ثبت نام در سامانه صورت می گیرد پس از هم استانی های عزیز درخواست می شود درصورت دریافت پیامک یا اطلاع رسانی قبلی به پایگاه های تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

وی گفت: ثبت نام در سامانه امکان برنامه ریزی دقیق تر و سرعت در تزریق واکسن را بیشتر خواهد کرد پس از هم استانی های واجد شرایط مجدد تاکید می شود حتما و سریعتر در سامانه ثبت نام کنند.

 

معاون استاندار قزوین تأکید کرد: در صورت ثبت نام در سامانه و تزریق واکسن گروه سنی ۶۰ سال به بالا گروه های سنی پایین تر هم امکان ثبت نام را سریعتر خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون هم اکنون شتاب گرفته و همچنین منظم است، افزود: ۱۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان فعال است که در شهر قزوین سه مرکز پایگاه تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین المللی در شمال شهر با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه واکسیناسیون غرب شهر با مسئولیت سپاه در دانشگاه فرهنگیان و پایگاه واکسیناسیون شرق شهر قزوین در بیمارستان ارتش با مسئولیت ارتش فعال هستند و در جنوب شهر هم هلال احمر مرکز چهارم را راه اندازی می کند.

 

کد خبر 1078233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha