نظارت دامپزشکی بر کشتار حدود چهار هزار راس دام قربانی

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به مناسبت عید قربان، دامپزشکان و گروه های نظارتی بر سلامت سه هزار ۹۹۰ راس دام زنده نظارت و بازرسی کردند.

«علی اکبر دلیرصحرایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در روز عید قربان، نظارت و بازرسی بهداشتی از دوهزار و 386 لاشه دام انجام شد که این نظارت ها منجر به ضبط و معدوم سازی دو لاشه شد و 141 لاشه هم با حذف بخشی از لاشه، قابل مصرف اعلام شد.

 

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع، نظارت های دامپزشکان و گروه های بازرسی دامپزشکی منجر به معدوم سازی 79 کیلوگرم لاشه و 368 قطعه آلایش دام شده است.

 

وی با بیان اینکه کشتار دام قربانی در منازل، بهداشت و سلامت را به مخاطره می اندازد، افزود: مردم شهرستان راز و جرگلان همچنان کشتار دام را در منازل انجام می دهند و از هدایت کشتار دام به کشتارگاه امتناع می کنند.

 

وی گفت: با توجه به فرهنگ حاکم در مردم اهل سنت در شهرستان راز و جرگلان، استقبال مردم از کشتارگاه خوب نیست اما در سایر شهرستان های استان استقبال خوبی از کشتارگاه ها انجام شده است.

 

دلیرصحرایی گفت: در روز عید قربان، 16 مورد تذکر به افرادی که قصد کشتار دام در معابر شهری را داشتند، داده شد و کشتار دام  به منازل هدایت شد.

 

 

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: چند مورد تذکر بهداشتی هم برای جمع آوری پوست به افراد داده شد.

کد خبر 1078239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha