افتتاح ايستگاه خاوران راه آهن تبریز-میانه در عید غدیر

قرار است تمامی طرح‌های مهم ریلی کشور در عید غدیر به بهره‌برداری برسد و در همین راستا، ایستگاه خاوران راه‌آهن تبریز- میانه نیز در این روز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، قرار است تمامی طرح‌های مهم ریلی کشور در عید غدیر به بهره‌برداری برسد و  در همین راستا، ایستگاه خاوران راه‌آهن تبریز- میانه نیز در این روز افتتاح می‌شود. راه آهن تبریز- میانه از وعده‌های رئیس جمهوری به مردم آذربایجان بود که با تحقق این وعده گامی برای رفاه مردم این خطه برداشته می شود و با استفاده از ظرفیت جدید ایجاد شده مسافت تبریز- تهران پنج و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

 

بنابراین گزارش، عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران به عنوان حلقه اتصال راه آهن میانه به تبریز دی ماه ۹۸ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

 

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد. با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد. تا کنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

کد خبر 1078261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha