جمع‌آوری بیش از ۵ میلیارد نذورات خراسان جنوبی در عید قربان

رفیعی گفت: خیران خراسان جنوبی در عید قربان پنج میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان نذورات خود را به نیازمندان اهدا کردند.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه همزمان با عید سعید قربان ۳۰۶ پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در سطح استان برپا شد، اظهار کرد: خیران ۲ هزار و ۳۷۱ رأس دام سبک و سنگین در روز عید قربان به پایگاه‌های جمع آوری نذورات قربانی کمیته امداد استان اهدا کردند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط ویژه جامعه در شیوع ویروس کرونا، دام ها طبق موازین شرعی ذبح شدند، گفت: در مجموع ۴۴ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش پنج میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان از کشتار این تعداد دام استحصال شده است.

 

رفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین مردم نیکوکار استان در روز عید قربان سه هزار و ۸۷۶ کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش ۴۴۸ میلیون تومان در بین نیازمندان استان توزیع کردند.

 

وی با بیان اینکه در عید قربان سال گذشته مردم خیر خراسان جنوبی بیش از چهار میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی، نذورات قربانی به نیازمندان اهدا کرده اند، افزود: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانواده تحت پوشش خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی قرار دارند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی تأکید کرد: اهدای قربانی و نذورات برای کمک به نیازمندان تنها منحصر به عید قربان نیست و این نهاد در طول سال آماده دریافت نذورات، ذبح و توزیع عقیقه (با تأمین دام) بر اساس موازین شرع مقدس و نیت خیران و نیکوکاران است.

 

 

کد خبر 1078262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha