نماز جمعه پایگاهی مهم برای یاری و نگهبانی انقلاب است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نماز جمعه پایگاهی مهم برای یاری و نگهبانی انقلاب است و یکی از اسباب کم شدن بار گناهان است و حرکت به سمت نماز جمعه برای اقامه نماز جمعه از بار گناهان کم می کند.

حجت الاسلام « محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار کرد: نماز جمعه یادگار حضرت امام(ره) و رکنی از ارکان مهم نظام است. 

 

امام جمعه نکا افزود:  نهاد نماز جمعه یک نهاد مقدس است و باید در اقامه نماز جمعه و تلاش برای با شکوه برگزار کردن این فریضه مهم الهی که دشمنان از آن و اجتماع مردمی آن هراس دارند؛ تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه خطبه نماز جمعه، حق و شأن ولی فقیه است که باید خوانده شود؛ خاطر نشان کرد: اقامه نماز حق ولی فقیه است و اکنون هم ائمه جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه هاین نماز پر فیض و برکت را اقامه می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان اینکه اولین نماز جمعه توسط رسول اکرم(ص) خوانده شدبه چگونگی اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت:  خطبه ها باید ایستاده خوانده شود اما معاویه بدعت ایجاد کرد و خطبه را نشسته خواند و حتی در روز غیرجمعه هم نماز جمعه را برپا کرد و همچنین صحبت کردن در اثنای خطبه ها، مُبطِل نماز نیست اما سخن لغو محسوب می شود و بهتر است انجام نشود. 

 

امام جمعه نکا افزود: نماز جمعه یکی از اسباب کم شدن بار گناهان است و  در روایات آمده هر کس به زیارت قبور والدین برود موجب بخشیده شدن گناهان میشود و حرکت به سمت مصلی برای خواندن نماز جمعه هم از اسباب آمرزش گناهان است.  

 

وی یادآور شد: اقامه نماز جمعه، کفاره گناهان کبیره میشود البته به شرط اینکه دوباره به آن گناه برنگردد و انجام ندهد و لذا همه ما باید بر استمرار اقامه نماز جمعه تلاش کرده و دیگران را به این سمت و سو هدایت کنیم.

 

امام جمعه نکا، نماز جمعه را یکی از موالید اصلی انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: نماز جمعه را پایگاه امامت، ولایت، تقوا، و تربیت و پایگاهی مهم برای یاری و نگهبانی انقلاب است و باید در حضور پر رنگ نیروها و افراد در نماز جمعه تلاش شود.

کد خبر 1078291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha