میزان بارندگی امسال در فارس ۴۶ درصد کمتر از متوسط سالانه است

دهقانی گفت: امسال در فارس ۱۶۶ میلی متر بارندگی را شاهد بودیم که ۴۶ درصد کمتر از متوسط سالانه است و در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و سخت ترین شرایط را در فارس رقم زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا دهقانی»، امروز (شنبه 2 مرداد) در مراسم افتتاحیه پروژه های وزارت نیرو مربوط به استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: سد «هایقر» برای جلوگیری از ورود سیلاب به گنبدهای نمکی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای فارس با یادآوری این مطلب که این سد 67 میلیون مترمکعب تامین آب را می تواند انجام دهد، افزود: 10 میلیون متر مکعب برای شرب، 10 میلیون متر مکعب برای حق آبه پایین دست، 16 میلیون متر مکعب برای زیست محیطی و 30 میلیون متر مکعب برای صنایع آب از این سد تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه این سد از نوع بتنی غلطکی است و ظرفیت نگهداری 226 میلیون متر مکعب آب را دارد، اظهار کرد: 340 هزار مترمکعب هم برای این سد بتن ریزی شده است و این سد 88 متر ارتفاع دارد و طول تاج سد هم 233 متر است.

دهقانی با یادآوری این مطلب که به دلیل اینکه رودخانه ای برای این سد وجود ندارد و بارندگی نبوده این سد نتوانسته آب گیری شود، افزود: امسال در فارس 166 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم که 46 درصد کمتر از متوسط سالانه است و در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است و سخت ترین شرایط را در فارس رقم زده است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به «حاجی آباد» فارس هم گفت: در فارس خوشبختانه به همت دولت 6 پروژه آبرسانی به شیراز، جهرم، فسا، داراب و سعادت شهر را به اتمام رساندیم و از بعد از انقلاب 2 تصفیه خانه ساخته شده بود که طی 2 سال اخیر چهار تصفیه خانه برای آب شرب ساخته شده است.

کد خبر 1078330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha