هیچ طرحی را بدون مجوز زیست محیطی اجرا نمی کنیم

اردکانیان با بیان اینکه هیچ طرحی را بدون مجوز زیست محیطی اجرا نمی کنیم گفت: همه تلاش ما بر این است که اگر پیش بینی سازمان هواشناسی درست باشد موضوع تامین آب شرب و کشت پاییزی با مشکلی مواجه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا اردکانیان» امروز (شنبه 2 مرداد) در جلسه مشترک ستاد بحران، تنش آبی و موضوعات کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس سیاست های دولت و برنامه های ما در ارتباط با حوزه به حوزه آبی بر همان روال گذشته هستیم.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ طرحی بدون مجوز زیست محیطی را اجرا نمی کنیم و تنها طرح انتقال آبی که در حال اجرا است طرح آب‌شبرین کن از طریق دریای عمان و خلیج فارس انجام می‌شود افزود: امسال سال آبی نامناسبی برای کشور به ویژه استان خوزستان است.

 

اردکانیان با اشاره به اینکه مجلس اختیار تصمیم گیری در خصوص تقسیم بندی آب‌ها را به خود استان ها قرار داده بنابراین تصمیم گیری برعهده خود استان ها است اضافه کرد: به هر تقدیر معیشت کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: همه تلاش ما براین است که اگر پیش بینی سازمان هواشناسی درست باشد موضوع تامین آبی شرب و کشت پاییزی با مشکلی مواجه نشود، علاوه براین ریسک قابل ملاحظه ای در نظر گرفته شده است.

 

وزیر نیرو یاد آور شد: در سال 96 طرح جامعی برای آب روان های سطحی تهیه شد که نیمی از آن اجرا و نیم دیگر آن به دلیل نبود اعتبارات باقی ماند، قطعا با تامین این اعتبارات بخش عمده از مشکلات آب و فاضلاب و مشکل اب های روان سطحی برطرف خواهد شد.

 

کد خبر 1078398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha