دانشگاه ها باید زمینه ساز حضور موثر دانشجویان دختر در عرصه کارآفرینی باشند

نائینی گفت: یکی از وظایف دانشگاه این است که تمهیدات لازم را برای حضور موثر و پرشور دختران فراهم کند که شاهد کارآفرینی و بروز استعدادها و خلاقیت این قشر در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید ابوالحسن نائینی» در مراسم اختتامیه «جشنواره کمند۲» که امروز (شنبه ۲ مرداد) به صورت مجازی و در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان دانشگاهی جامع در سطح کشور و جهان، توانسته در مسیر رشد استعداد دانشجویان حرکت داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه آمار دانشجویان دختر نسبت به پسرها بیشتر است، یکی از وظایف دانشگاه این است که تمهیدات لازم را برای حضور موثر و پرشور دختران فراهم کند که شاهد کارآفرینی و بروز استعدادها و خلاقیت این قشر در جامعه باشیم.

 

وی اضافه کرد: این امر لازم است تا این قشر در عرصه های مختلف و توسعه کشور نقش آفرین باشند و برگزاری جشنواره هایی نظیر کمند در مسیر آشنایی و بروز توانایی دانشجویان دختر با مفاهیم کار و کارآفرینی، ارتباط بین دانشجویان و شرکت های دانش بنیان و حمایت از ایده ها و طرح های نوآورانه بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

نائینی عنوان کرد: متأسفانه کرونا موجب شده نتوانیم به صورت حضوری این جلسات را برگزار کرده و از نقطه نظرات عزیزان شرکت کننده بهره مند شویم که انشاالله از این ویروس رهایی یافته و حضور دانشجویان در دانشگاه را شاهد بوده و این جشنواره در آینده به صورت حضوری برگزار شود.

 

وی اعلام کرد: تلاش و فعالیت مرکز کارآفرینی دانشگاه در این مسیر بوده که دانشجویان علاوه بر مباحث تئوری به صورت عملی وارد حوزه کارآفرینی شوند و امیدواریم در آینده این جشنواره با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار شود و از همه کسانی که در این جشنواره همکاری کرده و مشارکت کردند، تشکر می کنیم.

 

در ادامه مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات اظهار کرد: خوشحال هستیم در قالب بسته همکاری جامعی با حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری موفق شدیم، رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر) را داشته باشیم که این رویداد منشا برکات ارزشمندی در دانشگاه های کشور به ویژه در بین دختران دانشجو شده است.

 

«محمدهادی عسکری» افزود: ان شاالله این رویداد به عنوان رویداد کارآمد در دانشگاه استمرار داشته و ضریب اشتغال دختران دانشجو را افزایش دهد.

 

وی تصریح کرد: در رویداد کمند در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ۱۸۰ ایده به دانشگاه واصل شد و ۲۷۰ دانشجو در کارگاه ها شرکت کردند که نشان دهنده مشارکت اجتماعی و علاقه دانشجویان دختران به این حوزه است.

 

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات خاطر نشان کرد: امروز دغدغه خانواده ها و دختران دانشجو این است که بعد از فراغت از تحصیل چه شغلی در نظر بگیرند و با تمهیداتی که در حوزه معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان صورت گرفته دانشجویان دختر بعد از دانش آموختگی می توانند با رعایت ملاحظات در اقتصاد کشور و خانواده نقش آفرینی کنند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم رویداد کمند استمرار یابد و شاهد باشیم دانشگاه ها به نحو خوبی وارد فرایند کارآفرینی شوند و مشکلات کشور را حل کنند.

 

کد خبر 1078405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha