نظارت تیم دامپزشکی خراسان جنوبی بر ۳هزار دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکیپ های نظارتی در روز عیدسعیدقربان بر ذبح شرعی سه هزار و ۹۷۲ راس دام نظارت کردند، گفت: در این راستا سه لاشه دام با وزن ۱۲۲ کیلوگرم ضبط و معدوم شد.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: ۱۱ کشتارگاه در روز عیدسعید قربان جهت ذبح دام در سطح خراسان جنوبی فعال بودند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز عید سعید قربان ۸۴ اکیپ ثابت و سیار بحث نظارت بر کشتارگاه های استان را برعهده داشتند، افزود: 99 دکتر دامپزشک و 16 ناظر شرعی با حضور در این اکیپ ها به بحث کنترل سلامت دام ها و انجام ذبح شرعی آنان را بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در روز عید سعید قربان امسال سه هزار و ۹۷۲ راس دام در کشتارگاه های خراسان جنوبی ذبح شده است، ادامه داد: از تعداد دام های کشتار شده در استان ۵۵ راس گاو ۲۵ نفر شتر و مابقی مربوط به گوسفند و بز هستند.

 

اصغرزاده در خصوص تعداد دام های معدوم شده گفت: در روز عیدسعید قربان امسال سه لاشه دام به وزن ۱۲۲ کیلوگرم در کشتارگاه های خراسان جنوبی ضبط و معدوم شد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در پایان با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز سازمان دامپزشکی است، بیان کرد: در راستای حفظ سلامت مردم استان ۳۰۶ مورد اصلاح کبد و ۱۱۴ مورد اصلاح لاشه طی روز عیدسعید قربان در دستور کار قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1078506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha