ثبت «منبر چوبی» حسینیه چهارسوق آران و بیدگل در فهرست میراث منقول کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از ثبت منبر چوبی حسینیه حضرت علی اصغر(ع) محله چهارسوق این شهرستان در فهرست میراث منقول کشور خبر داد.

سید حسین چاکری بادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: منبر چوبی حسینیه حضرت علی اصغر(ع) محله چهارسوق آران و بیدگل در فهرست میراث منقول کشور به ثبت رسید.


 
رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل
 افزود:  وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی طی نامه ای، شماره ثبت این منبر تاریخی را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

 

چاکری بادی خاطر نشان کرد: منبر چوبی حسینیه حضرت علی اصغر(ع) آران و بیدگل مربوط به دوره قاجاری است که در زمره شاهکار هنرهای چوبی در دوران اسلامی ایران به‌ حساب می‌آید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد:  منبر چوبی حسینیه حضرت علی اصغر(ع) محله چهار سوق  آران و بیدگل  به شماره ۱۸۳۸ در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در فهرست آثار ملی منقول کشور به ثبت رسیده است.

چاکری بادی افزود:  تاکنون سه منبر تاریخی حسینیه های شهرستان آران و بیدگل شامل حسینه محله های  توده ، بالاده شهر نوش آباد و چهارسوق به ثبت ملی رسیده است .

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۰ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1078671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha