​تمرین ولایت پذیری از مهمترین دستاوردهای عید غدیر است/ غدیر بزرگترین جشن عقلانیت و هدایت بشریت

حجت الاسلام گرزین گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای بشریت به ویژه مسلمانان در عید غدیر تمرین ولایت پذیری و بیعت مجدد با ولی خود است.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حقیقت غدیر خم، عید اکمال دین اسلام و اتمام نعمت های خاصه خداوند است و خداوند در قرآن کریم می فرمایند ما با نعمت ولایت، دین را کامل کرده و نعمت های خود به بندگان را تمام کردیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه طبق فرامین قرآن کریم اگر ولایت نبود دین کامل نمی شد، ادامه داد: اگر ولایت نباشد هیچ عمل، راه و مسیری کامل و قابل اتکا نیست.

 

وی عید غدیر را بزرگترین جشن عقلانیت و هدایت بشریت خواند و افزود: عید غدیر بزرگترین جشن تعالی و رشد بشریت است چراکه خداوند متعال فرمودند ما به واسطه عید غدیر خم نعمت ها را بر پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و بندگان خود کامل کردیم.

 

حجت الاسلام گرزین تصریح کرد: در صورتی که تأثیرعید غدیر خم بر رشد، تعالی و باروری شخصیت و هویت انسان و تکامل عقلانیت انسان به خوبی تبیین شود و دستاوردهای آن مشخص شود به طور قطع نه تنها مسلمانان و شیعیان که غیرمسلمانان نیز این روز را بزرگ می شمارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: ما بزرگداشت عید غدیر را به دلیل تعصب شیعی برگزار نمی کنیم بلکه حتی برخی از علمای اهل سنت نیز غدیر را عید تکامل و عقلانیت بشر می دانند و این مهم را هر کسی درک کند بهترین مراسم ها و مجالس را در عید غدیر برگزار خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای بشریت به ویژه مسلمانان در عید غدیر تمرین ولایت پذیری و بیعت مجدد با ولی خود است.

 

حجت الاسلام گرزین گفت: امروز امام معصوم ما حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه شریف) هستند و یکی از مهمترین رویکردها و اهداف ما در عید غدیر باید تجدید بیعت با امام زمان(عجل الله عالی فرجه شریف) برای پیروی از اوامر و منویات ایشان باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: ممکن است برخی از افراد بگویند که  ما در حال حاضر به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) دسترسی نداریم که خداوند متعال برای این مسئله راهی قرار داده و در عصر نیابت عام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) تنها راه اثبات بیعت ما با ایشان بیعت با مقام معظم رهبری است.

 

 وی تأکید کرد: اگر می خواهیم فردی را که اهل بیعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) است را بشناسیم باید ببینیم که آیا این فرد اهل بیعت با امام خامنه ای(مد ظله العالی) است یا خیر، این مسائل شعار نیست بلکه مفاهیم اعتقادی ما است.

 

حجت الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: در حال حاضر درخواست اصلی نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) از ما در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به جوانان، امیدآفرینی برای مردم نسبت به آینده کشور، توجه جهادی مسئولان و مردم، حمایت از تولید داخلی و عدم اتکا به دشمنان  است که امیدوارم بیعت عملی مسئولان و مردم تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری باشد و این مهم همان بیعت هر ساله ما با نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) است.

 

کد خبر 1078779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha