مسامحه در حل مشکلات خوزستان زیبنده نیست/ لزوم تلاش جدی قوای سه‌گانه برای پایان دادن به مشکلات

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه مسامحه در حل مشکلات خوزستان زیبنده نیست و ضرری برای نظام و کشور خواهد بود گفت: مردم خوزستان از قوای سه‌گانه توقع دارند که به صورت جهادی و انقلابی وارد این عرصه شوند و به وضعیت کم آبی و مشکلات این روزها پایان دهند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص مشکلات کم آبی و تنش آبی استان خوزستان اظهار کرد: مسئولان و دستگاه‌های نظام موظف هستند برای حل این مشکلات و موانعی که سد راه این مشکلات وجود دارد، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: مردم خوزستان در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف نظام اسلامی تاثیرگذاری فراوانی داشته‌اند و با از خودگذشتگی و ایثار در حفظ کیان و آب و خاک این کشور از نقش بی‌بدیلی برخوردار بوده‌اند.

 

وی ضمن اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در رابطه با خوزستان اذعان کرد: با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب، مردم خوزستان با بصیرت، آگاهی و ولایت‌مداری که داشته‌اند، در همه عرصه ها دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اند و باید بدانیم که تمام کشور به خوزستان مدیون است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه خوزستان عظمت ایران اسلامی است تصریح کرد: سرمایه های بسیار بزرگ انرژی در خوزستان قرار دارد و از طرفی هم بخشی اعظمی از نان و گندم کشور را تامین می‌کند اما امروز درگیر مسئله آب است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت کم آبی و مشکلات فعلی خوزستان دلایل مختلفی دارد عنوان کرد: سوء مدیریت‌های مختلف و سیاست‌های اشتباه مدیریتی در سال‌های گذشته باعث شده که اکنون با تابستان کم آبی مواجه شویم.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: خوزستان از سدهای مختلفی برخوردار است اما امروزه این آب به دست مردم نمی‌رسد و استان خوزستان آب دارد اما این آب به نحو شایسته‌ای برای مردم استفاده نمی‌شود و مشکلاتی را برای مردم استان در حوزه کشاورزی و دام و همچنین آب آشامیدنی در برخی از روستاها ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز خوزستان نیازمند یک مدیریت جهادی و انقلابی است ادامه داد: تمامی دستگاه‌های نظام اعم از قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه در این موضوع مسئولیت دارند و توقع مردم خوزستان از قوای سه‌گانه این است که به صورت جهادی و انقلابی وارد این عرصه شوند و به وضعیت کم آبی و مشکلات این روزهای مردم خوزستان پایان دهند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی خواستار توجه و همت بیشتر مسئولان برای حل مشکلات مختلف خوزستان شد و اضافه کرد: دولت جدید هم با توجه به اینکه جلساتی که در این زمینه داشته، مشخص است بنا دارد توجه خاصی را به خوزستان داشته باشد هر چند که برای حل مشکلات خوزستان همه باید دست به دست هم دهند و تلاش جدی مسئولان استانی و دولت هم برای رفع این مشکلات امری مهم و ضروری است.

 

وی با اشاره به سخنان و تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با مشکلات خوزستان ابراز کرد: مسامحه در حل مشکلات خوزستان به هیچ عنوان زیبنده نیست و ضرری برای نظام و کشور خواهد بود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک تاکید کرد: گله‌مندی مردم باید شنیده شود چرا که توقعات آنها در خصوص تامین آب شرب، دام و کشاورزی توقعات به حقی است که ضرورت دارد این موضوع به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و سهل‌انگاری در این زمینه شایسته نیست.

 

وی با بیان اینکه تمامی قوای نظام باید در خصوص مشکلات خوزستان پاسخگو باشند و این مطالبه مردم است یاد آور شد: گله‌مندی، نارضایتی و درخواست‌های به حق مردم بصیر خوزستان باید شنیده شود اما در طرفی هم باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند تا بهانه‌ای دست آنها ندهند.

 

کد خبر 1078801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha