تشکیل حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان گیلانی

حجت‌الاسلام لاکانی ایجاد حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پاسخ دادن به شبهات و سؤالات نسل جدید در مورد واقعه غدیر از اهداف مهم بنیاد بین‌المللی غدیر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد لاکانی» شامگاه یکشنبه(3 مرداد) در گفت‌وگوی خبری با تبریک فرا رسیدن ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان در طول سال برای گسترش و ترویج هر چه بهتر فرهنگ غدیر تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

 

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان عنوان کرد: این بنیاد با برنامه‌ریزیزهای دقیق و هدفمند در طول سال برنامه‌هایی را در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ترویجی با کمک نهادها و ارگان‌های دینی و فرهنگی مانند دفتر نماینده ولی‌فقیه، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج، اوقاف و حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند.

 

لاکانی هدف بنیاد بین‌المللی غدیر را بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و کمک و همراهی نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در جهت انتشار معارف غدیر و برداشتن گام‌هایی مؤثر در این بخش خواند و گفت: غدیر برای جامعه اسلام یک ظرفیت بزرگ و تمام نشدنی است و اصل وقوع این واقعه هم مورد وفاق تمام مسلمانان عالم است و همه قبولش دارند.

 

وی با بیان اینکه همین واقعه غدیر می‌تواند اتحاد و یکپارچگی را در بین امت اسلامی برقرار کند ادامه داد: شکوفایی برنامه‌های غدیر در دهه امامت و ولایت متبلور می‌شود و بنیاد بین‌المللی غدیر استان گیلان در تمام نقاط و شهرستان‌ها برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

 

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا اساسا فضایی برای جوان امروز جهت شناخت واقعه غدیر و بیان شبهات و سؤالات ایجاد شده است اظهار داشت: برای جواب به این سؤالات و شبهات باید برنامه‌های فاخر روشنگری و هدایت‌گری با محوریت عالمان دینی اعم از حوزوی و دانشگاهی برگزار شود.

 

لاکانی پاسخ به سؤالات و شبهات جوانان و نسل امروز در مورد غدیر به زبان خود آن‌ها را هم امری بسیار مهم خواند و اضافه کرد: برای این کار می‌توان با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای به این دست از شبهات پاسخ داد و هم‌اینک هم بخشی از این کار در حال اجرا است و برنامه‌های زیادی نیز در این زمینه در دست اجرا داریم. 

 

وی ایجاد حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید فضا و کارها به گونه‌ای پیش برود که وقتی جوان با سؤال و شبهه مواجه می‌شود با مراجعه به این فضاهایی که راه‌اندازی کردیم بتواند جواب پرسش‌های خود را بگیرد که اتفاقا در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.


 

کد خبر 1078868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha