رفع تنش آبی روستاهای شیروان ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: رفع تنش آبی روستاهای این شهرستان، ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: این میزان اعتبار برای ۱۰ پروژه آبرسانی روستاهای درگیر با تنش آبی در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است که برای ۶۰ میلیارد ریال اعتبار موافقت شده ولی هنوز تخصیص نیافته است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار (۳۳۰ میلیارد ریال) برای مجتمع آبرسانی هنامه، جیرستان یک و دو، دوین، تکمران،حسین آباد، قلعه حسن، شهرک باداملق، ورقی و شیرآباد است.

 

رمضانی اضافه کرد: اینک ۵۵ روستای شهرستان شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه دچار تنش آبی است که برای رفع این مشکل، آبرسانی سیار از طریق تانکر انجام می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین ۶۷ روستای شیروان در مرز تنش آبی قرار دارد و تنها ۱۱ روستای زیرپوشش این شرکت در این شهرستان فاقد تنش آبی است.

 

رمضانی، سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز را ۱۴۵ لیتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج روستای شهرستان با هزار و ۷۳۸ خانوار مشتمل بر چهار هزار و ۸۸۸ نفر با تانکر آبرسانی می شود که ظرفیت هر تانکر ۱۰ هزار لیتر است.

 

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شیروان ۱۳۳ روستا با ۴۳ هزار و ۵۹۳ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که تعداد کل مشترکین ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره در شهرها و روستاهای شهرستان، ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب دارد.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها، مردم برای تامین آب شُرب با مشکل مواجه شده اند.

 

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.

 

کد خبر 1078889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha