طرح «پیشخوان کتاب» گامی در ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت مساجد

کرمی بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در اجرای طرح‌های کتابخوانی تاکید کرد و گفت: می‌توان با اجرای طرح «پیشخوان کتاب» از این ظرفیت‌ها بهره برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(دوشنبه، 4 مرداد) در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمام با اشاره به دغدغه‌مندی مسئولان و مدیران این شهرستان در حوزه کتابخوانی گفت: شهرداری خمام از معدود شهرداری‌های استان در پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها و سایر مصوبات انجمن کتابخوانی استان است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به فضای کتابخوانی این شهرستان که محدود به کتابخانه این شهرستان می‌شود گفت: باید فضای کتابخوانی این شهرستان توسعه یابد که می‌توان با تجهیز و گسترش کتابخانه شهرستان به این مهم دست یافت.

 

وی با تاکید بر فراهم سازی فضایی مجزا و مستقل از فضای کتابخانه برای استقرار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمام، به شرایط کرونایی و تاثیر آن بر فعالیت‌های مختلف اشاره و اظهارکرد: در این شرایط از اعضای کتابخانه‌ها غافل نشدیم و با تشکیل 75 پایگاه در فضای مجازی به ارائه خدمات و برگزاری فعالیت‌های مختلف پرداختیم.

 

کرمی به محدودیت فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌ها با توجه به رنگ‎‌بندی کرونایی اشاره کرد و گفت: در این مدت محافل کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی در فضای اسکاری روم با ظرفیت 300 نفر برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها دارای 57 هزار عضو فعال هستند از تشکیل دو محفل ادبی کودک و بزرگسال خبر داد که در علاوه بر فعالیت‌های روزانه در مناسبت‌های مختلف نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه طرح «الو کتاب» با هدف تسهیل دسترسی به کتاب برای اعضا و  طرح «کتاب دوخان» تحویل رایگان کتاب درب منازل اعضا در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی با همکاری اداره پست و اسنپ را از طرح‌های اجرایی و مورد استقبال در این روزهای کرونایی در سراسر استان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به کتابخانه بخش چوکام که نیازمند تجهیز و بازسازی مطابق با کار کارشناسی است بر بهره گیری از ظرفیت مساجد در اجرای طرح‌های کتابخوانی تاکید کرد و بیان داشت: می‌توان با اجرای طرح «پیشخوان کتاب» از این ظرفیت‌ها بهره برد.

 

کرمی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری که از رویدادهای عظیم کتابخوانی در سطح ملی با بیش از 2 میلیون مخاطب است اظهارامیدواری کرد: به مانند سال‌های گذشته با زمینه‌سازی مناسب، استقبال مخاطبین را شاهد باشیم.

 

وی به ایجاد کتابخانه‌ها در جوار مدارس و اولین کتابخانه مادر و کودک در فضای مدرسه اشاره کرد و اذعان داشت: سه کتابخانه محله محور در انزلی، شفت و صومعه سرا در جوار مدارس با محوریت مادر و کودک افتتاح شده است.

 

کرمی در پایان بر بهره گیری از ظرفیت خیرین در امر کتاب و کتابخوانی به ویژه در شهرستان خمام تاکید کرد.

 

 

* آمادگی توسعه فضاهای آموزشی و کتابخوانی در شهرستان خمام

«عبدالوحید احمدی» نیز در این جلسه با تاکید بر فراهم سازی شرایط لازم جهت تربیت نسلی متعهد و متخصص گفت: باید پایه‌های علمی نسل آینده ساز جامعه را مستحکم‌تر و قوی‌تر کنیم.

 

فرماندار شهرستان خمام با تاکید بر تصمیمات عقلانی در جامعه افزود: باید با مثبت نگری به حل مشکلات مردم و نظام با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، قوانین را در مسیر خدمت به مردم قرار دهیم.

 

وی با اشاره به قانون‌مداری، همدلی و اخوت مسئولان شهرستان خمام برای خدمتگزاری به مردم افزود: کاستی‌ها در این شهرستان تازه تاسیس، زیاد است و گام‌هایی در راستای استقرار ادارات و تجهیز آن برداشته شده است.

 

احمدی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و سایر ظرفیت‌های موجود جهت توسعه شهرستان، از آمادگی لازم برای توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی و کتابخوانی خبرداد.

 

کد خبر 1079020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha