برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی مرصاد در کرمانشاه

فاضلی زاد، گفت: استان کرمانشاه میزبان برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی مرصاد است .

بهرام  فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه خصوص فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی مرصاد گفت: در سال  ۶۷کشور مورد حمله منافقین قرار گرفت و توسط سرباران اسلام در شهرستان اسلام آباد غرب و تنگه مرصاد حماسه ی آفریده  و در این نقطه  جنگ ختم شد و  همانطو رکه می دانید کرمانشاه نقطه ی شروع و پایان جنگ تحمیلی بوده است .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: : طی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه ایشان کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای اسلامی خطاب کرده و در راستای گرامیداشت این ایام  از ۱۳سال پیش جشنواره تئاتر مرصاد در ابتدا  در ۹دوره ماقبل پیشنهاد شد و در گستره استانی منطقه ای و این دو اخیر دهمین و یازدهمین دوره با گستره ملی برگزار و در دوره دوازدهم هم با گستره ملی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد:  این جشنواره بخاطر  ایام و شرایط خاص کرونایی  مدتی به تعویق افتاده است و مهلت ارسال آثار تا  ۳۱شهریور ماه جاری و جشنواره در آبان ماه جاری برگزار می‌شود که فراخوان ها در بخش های صحنه ای ،خیابانی ،نمایشی و نمایش نامه خوانی در ۴ بخش این آثار  منتشر  شده است  و به دلیل اینکه  در سال قبل استقبال خیلی خوبی از تئا‌تر. خیابانی شد سمت و سوی تا‌ئتر را به سمت و سوی کارهای خیابانی بیشتر می‌بریم که آحاد مردم در شهرستان اسلام آباد  و سایر شهرستان ها ی غربی استان پذیرای آن باشند.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: برای حفظ گرامیداشت و ارزش های دفاع مقدس  این روز در شورای فرهنگی عمومی کشور ۵مرداد ما به عنوان روز ملی کرمانشاه تحت عنوان مقاومت و پیروزی ثبت شد وبه شورای  عالی انقلاب فرهنگی کشور  هم این پیشنهاد داده شده که  امیدوارم به تصویب برسد.

کد خبر 1079034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha