دولت سیزدهم از نخبگان سنگر مسجد و نماز جمعه  بهره ببرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دولت سیزدهم از نخبگان سنگر مساجد و نماز جمعه استفاده و بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، در آستانه روز نماز جمعه و تاسییس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز جمعی از جوانان فعال مسجدی و اعضای ستاد نماز جمعه با امام جمعه موقت ورامین دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در این دیدار صمیمانه گفت: نماز جمعه قبل از انقلاب و در زمان طاغوت یک واجب فراموش شده بود، اما به برکت انقلاب اسلامی جزو اولین دستورات امام خمینی(ره)، احیای نماز جمعه بود.
وی افزود: در استان تهران اولین شهر پس از تهران شهرستان ورامین بود که در آبان ماه سال 58 نماز جمعه را برپا کرد و قدمت آن به 42 سال قبل بر می گردد، غالب اعزام ها به جبهه از نماز جمعه صورت می گرفت و سنگر نماز جمعه از ابتد نقش بسزایی در حرکت درخشان انقلاب به سر منزل مقصود داشته است.
امام جمعه موقت ورامین اهمیت نماز جمعه و انس با این اجتماع هفتگی را باعث تقویت روح و غنای معنوی و سیاسی فرد شرکت کننده در آن دانست و تصریح کرد: بعضی عبادات سالیانه، ماهیانه و روزانه است ولی نماز جمعه هفتگی و سیاسی و عبادی است، در نماز جمعه، جنبه سیاسی آن بسیار پررنگ است و خیلی از توطئه ها توسط نماز جمعه خنثی شده است و به همین خاطر پنج نفر از ائمه جمعه در اوایل انقلاب شهید شدند زیرا دشمن از روشنگری ها و پیام های نماز جمعه برای مردم هراس داشته است.
ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرداد ماه توسط امام راحل گفت:  بزرگداشت مراسم  و مناسبت های انقلاب اسلامی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت می گیرد و این نهاد برخاسته از متن مردم و زیر نظر ولایت است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزنگاه ها وظیفه خود را بدرستی انجام داده است و به جرات می توان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را، حافظ و احیاگر انقلاب در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی تشریح کرد.
وی در خصوص غدیر و اهمیت آن در نظام اسلامی و پیروان راستین مکتب اسلام بیان کرد: احیای غدیر پیام سیاسی اسلام است و هر چقدر این مناسبت بزرگ را بپردازیم نقش ولایت فقیه را به افکار عمومی شناسانده ایم، در حال حاضر می خواهند در مشکلاتی که بوجود آمده است مردم را مقابل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی قرار دهند در حالیکه بی کفایتی برخی از مدیران سبب بوجود آمدن وضعیت موجود است که در این شرایط هوشیاری آحاد مردم خصوصا خواص در این کارزار مهم لازم است.
 محمودی در پایان با توصیه به جوانان در ورود به بحث های سیاسی و اعتقادی اظهار داشت: شما جوانان باید نفر به نفرو حتی در اجتماعات با منطق و مستدل با شبهات بوجود آمده برای دوستان و مخاطبان خود مباحثه کنید، خصوصا در آستانه استقرار و تشکیل دولت جدید و انقلابی لازم است موانع موجودی را که تاکنون مانع پیشرفت نظام اسلامی را به همگان توضیح دهید.
وی در پایان ضرورت تشکیل دولت اسلامی را خاطر نشان کرد و افزود: امیدواریم دولت و کابینه سیزدهم برخاسته از نخبگان مسجد و نماز جمعه باشند زیرا هرجا جوانان و نخبگان مسجدی حضور داشتند تشکیلات قوی، منسجم و دلسوزی شکل گرفته است.  
لازم به ذکر است، در این نشست صمیمی جوانان حاضر در جلسه در خصوص موضوعات و مباحث روز با امام جمعه موقت ورامین بحث و گفتگو کردند.

کد خبر 1079118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha