وقف معامله مستقیم با خداوند متعال است

حجت الاسلام مجیدی گفت: وقف تنها صدقه و‌ خیری است که در نزد خدا باقی است و ما عندالله است و معامله ای است که مستقیم با خدا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه تبیین و روشنگری موقوفات شهرستان تاکستان که امروز (دوشنبه ۴ مرداد) در فرمانداری تاکستان برگزار شد، بیان کرد: مقوله وقف، مقوله ای ارزشمند است جدا از عملکرد متولیان وقف، وقف تنها صدقه و‌ خیری است که در نزد خدا باقی است و ما عندالله است و معامله ای است که مستقیم با خدا انجام می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: موقوفاتی که زنده نگه داشتن معارف اسلامی را سبب شده اند الان به عنوان مشکل از آن یاد می شود و آن هم به دلیل عملکرد ضعیف ما متولیان، متصرفین و مسئولان است.

 

وی تصریح کرد: وقف به دنبال گره گشایی از جامعه بوده و طبق نظرسنجی های که انجام شده ۹۶ درصد متصرفین املاک و اراضی وقفی وقتی سوال از مالکیت ملک شان می شود می گویند که این ملک وقف نیست و آزاد است و این امر از مظلومیت وقف است.

 

حجت الاسلام مجیدی افزود: در وقف خیری است که هیچ منتی در آن نیست برای مثال طی سال اخیر تاکنون بالغ بر ۱۸ و نیم میلیارد تومان بسته معیشتی در بین جامعه هدف با حفظ کرامت انسانی انجام گرفته است و این از محل همین موقوفات است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: ما این قول را می دهیم در خصوص موقوفاتی که قید مکان ندارد درآمد حاصله از عواید موقوفات در همان روستایی که کسب می شود، صرف شود.

 

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان گفت: شهرستان تاکستان دارای ۴۲۳ موقوفه است که ۳۶۸ انتفاعی است و ۵۵ موقوفه منفعتی است که این جلسه در خصوص ۱۳ موقوفه در بخش مرکزی شهرستان شامل روستاهای آشتجین، آق بالغ، انداق، تاکند، چنگوره، داغلان، دستمزد دولت آباد، شیرازک، قره داش، قلات، قمیک مرگسن برگزار شده است.

 

«محمدرضا رحمانی» اضافه کرد: برخی از این موقوفات غیرمتصرفی است یعنی دارای متولی بوده و برخی متصرفی است که متولی آن اداره کل اوقاف و امورخیریه است.

 

وی یادآور شد: در خصوص عدم قبول وقفیت در برخی روستاها تابع حکم، نظر و رای مراجع قضایی هستیم و خود را ملزم به رعایت آن میدانیم.

 

کد خبر 1079147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha