راه اندازی کاروان بزرگ خودرویی در آستارا

داداش زاده از راه اندازی کاروان بزرگ شادی خودرویی در شب عید سعید غدیر خم در شهرستان آستارا خبر داد.

«محمد داداش زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بندر آستارا با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر گفت: همزمان با شب عید سعید غدیر خم کاروان بزرگ شادی خودرویی در سطح شهر آستارا راه اندازی می شود.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام بندر آستارا با بیان اینکه در قالب این کاروان مراسم باشکوه کارناوال خودروهای شخصی از مرقد مطهر شهدای گمنام تا مزار شهدای شهرستان راه اندازی می شود،افزود: اعضاء و خادمین هیئت رزمندگان اسلام از ساعت ۶ عصر در جلوی ساختمان این هیئت آماده تزئین خودروهای شرکت کنندگان در این کاروان خودرویی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه محل تجمع و حرکت کاروان غدیر مزار شهدای گمنام است، تصریح کرد: این کاروان ساعت ۱۸ و نیم عصر روز(چهارشنبه، ۶ مرداد) راه اندازی می شود.

 

داداش زاده خاطرنشان کرد: خودروهای شخصی در قالب این کاروان در حالی که پرچم و پوسترهایی مرتبط به عید غدیر و مزین به نام مبارک امام علی(ع) را به روی وسیله های خود به همراه دارند از خیابان های شهید مطهری، فارابی، شهید حاجی عباسی و امام خمینی(ره) عبور می کنند و برنامه در مزار شهدای آستارا به پایان می رسد.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام بندر آستارا با بیان اینکه این اقدام فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عشق به ولایت و امامت برگزار می شود، تصریح کرد:حضور برای عموم شهروندان آستارایی به همراه خانواده در این برنامه آزاد است.

 

وی گفت: این کاروان به همت ستاد گرامیداشت عید سعید غدیر خم آستارا و هیئت رزمندگان اسلام راه اندازی می شود.

 

داداش زاده خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی ناشی از کرونا ویروس نیاز بود شکل و شمایل برنامه‌ ها تغییری داشته باشد و برپایی کاروان‌های شادی، اقدامی موثری در راستای ترویج فرهنگ غدیر در جامعه است.

 

گفتنی است، امروز شنبه مصادف با هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر خم است و به این مناسبت ویژه برنامه های مختلفی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد شهر مرزی بندر آستارا برگزار شد و کانون های فرهنگی و هنری نیز برنامه های مختلفی در این عید فرخنده داشتند.

به گزارش شبستان، در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه الوداع معروف است بیش از یک صد و بیست هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر موضوع جانشینی و امامت علی(ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد.

کد خبر 1079198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha