برگزاری ۷۵ برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در ۲۳ بقعه متبرکه گلستان

حجت الاسلام جعفری از برگزاری ۷۵ برنامه به مناسبت دهه ولایت و امامت در ۲۳ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام «نصرت الله جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان ضمن تبریک دهه ولایت و امامات گفت: برنامه های دهه ولایت و امامت به عنوان جشن های علوی و اکمال دین نبوی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان گلستان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: این جشن ها در 23 بقعه در سطح استان گلستان در نظر گرفته شده و در این ایام بیش از 75 برنامه پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا و معیشتی که نیازمندان دارند تلاش ما بر این است که از فضیلت عید غدیر در این راستا استفاده کنیم و در این خصوص نسبت به اطعام دهی نیازمندان اقدام می شود.

 

وی یادآور شد: در روز عید قربان نیز تعدادی قربانی از سوی مومنان و خیران به امامزادگان اهدا شد که بین جامعه هدف و مسافران توزیع شد.

 

این مقام مسئول به برگزاری مراسم های در شهرهای زرد و سفید و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و ابراز داشت: اجرای جشن دهه ولایت براساس وضعیت کرونای شهرستان ها برنامه ریزی خواهد شد.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: تبلیغات محیطی بقعه متبرکه و صحن ها، تبلیغات شهری و نصب بنر و نورافشانی نیز در شب عید غدیر با همکاری نهادهای فرهنگی و با رعایت اصول ایمنی در نظر گرفته شده است.

 

وی به راه اندازی کاروان «شمیم شادی» به مناسبت دهه ولایت اشاره کرد و افزود: جشن باشکوهی با حضور علاقمندان و ارادتمندان به ولایت و امامت در صحن های بقعه متبرکه در این ایام تدارک دیده شده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: استقبال و میزبانی از کاروان سایه ولایت با حضور خدام و دعوت از هیئت های مذهبی برای مشارکت در این جشن ها یکی دیگر از اقدامات اداره کل به شمار می رود.

 

 

کد خبر 1079316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha