رونمایی از آثار مکتوب، گرافیکی و سایت جدید نماز جمعه

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از رونمایی از چند کتاب مکتوب، گرافیکی، فراخوان شعر و همچنین سایت جدید نماز جمعه همزمان با هفته نماز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی نوری در مراسم رونمایی از سایت، شبکه های اجتماعی و محصولات شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور به مناسبت بزرگداشت روز نماز جمعه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد و همچنین برگزاری اولین نماز جمعه در کشور گفت: به برکت امام (ره) نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود و با هدایت های رهبر انقلاب امروز در 891 نقطه کشور از حضور ائمه جمعه برخوردار هستیم. یاد تمامی ائمه جمعه مرحوم، نمازگزاران و ائمه جمعه شهید را گرامی می داریم که از 42 سال گذشته بدون تعطیلی این کانون اثرگذار اخلاق و تقوا را برقرار کردند.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه حج مستضعفین است و در جامعه موجب بصیرت افزایی است با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: ابلاغیه و دستورالعمل 5 مرداد با تشکیل ستادهای ملی، استانی و شهری پیگیری شد و ما قدردان تمام این زحمات هستیم.

 

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اصحاب رسانه و خبرگزاری ها اظهار کرد: در فرهنگ سازی نماز جمعه از ظرفیت رسانه به خوبی استفاده شد و ائمه جمعه در این راه تلاش قابل تحسینی را رقم زدند. امروز در هفته نماز جمعه رونمایی از محصولات بسیاری را داریم.

 

وی گفت: یک محور از این رونمایی ها مربوط به کتب است که در این محور سه جلد کتاب از فرمایشات رهبری به صورت ترتیب بندی نماز جمعه و هم به شکل پیوست موضوعی گردآوری شده است که در محور زمان بندی سه جلد کتاب رونمایی می شود.

 

وی ادامه داد: دیدارنگار نیز یکی از کتبی است که امروز رونمایی می شود و در آن 22 جلسه دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر انقلاب با گرافیکی مطلوب جمع آوری شده است. همچنین کتاب عکس شهدای محراب که کاری بسیار ارزشمند از نهاد امام جمعه است که حاوی عکس شهدای روحانیت و ائمه جمعه کشور است. کتاب دیگر کتاب آثار گرافیکی به همت هنرمندان ایران اسلامی است که امروز رونمایی می شود.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: فراخوان شعر نماز جمعه با مرکز موسیقی صدا و سیما، رونمایی از قرائت آیه 9 سوره جمعه با همکاری شبکه قرآن و فراخوان دومین جشنواره شکوه نماز جمعه برای دومین بار از دیگر آثاری است که امروز رونمایی می شود.

 

وی گفت: در کنار محور مکتوب محور رسانه قرار دارد که امروز بازنگری و بازآرایی خوبی توسط مرکز ارتباطات رسانه صورت گرفته و از سایت نماز جمعه رونمایی می شود. این سایت از ابعاد خوب برخوردار بوده و از تنوع بهتری برخوردار است. در این سایت مردم می توانند با ائمه جمعه سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و اطلاعات خود را در سایت نماز جمعه وارد کنند.

 

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: همچنین امروز شاهد آغاز فعالیت شبکه های اجتماعی و همچنین سامانه ارتباط مردمی و پیامکی در محور رسانه هستیم که البته پیش از این نیز فعالیت شبکه نماز جمعه در شبکه های اجتماعی انجام می شد.

 

وی گفت: از این پس مردم می توانند به شکل تلفنی و پیامکی پیشنهادات و انتقادات خود را به نماز جمعه منتقل کنند.

 

وی با اشاره به فضاسازی مناسب با موضوع نماز جمعه در شهر اظهار کرد: ما توانستیم در فضای محیط آرایی شهری بسیاری از پیام های نماز جمعه را انتقال دهیم که این امر مورد استقبال قرار گرفت. فضای رسانه امکان خوبی را در صدا و سیما و مراکز استان برقرار کرد و با حضور برنامه های چند رسانه ای جریان سازی خوبی در موضوع نماز جمعه در سطح کشور صورت گرفت.

کد خبر 1079374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha