​چالش در بازار سیمان و آهن‌آلات به علت قطعی برق/ دستگاه‌های نظارتی کارشکنی‌ها را بررسی کنند

سماکچی از وقوع چالش در بازار سیمان، میله‌گرد آهن‌آلات به علت قطع برق و همچنین خاموشی‌های گسترده کارخانجات کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کارشکنی‌ها را بررسی کنند.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن ابراز نگرانی از وقوع چالش در بازار سیمان، میله‌گرد آهن‌آلات به علت قطع برق و همچنین خاموشی‌های گسترده کارخانجات کشور اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید این کارشکنی‌ها را به دقت بررسی کنند.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان با تاکید بر اینکه پس از برگزاری انتخابات خرداد امسال، گمرکات کشور از ترخیص به موقع نهاده‌های دامی کوتاهی کرد عنوان کرد: همزمان با اعتراض دامداران و مرغداری‌ها به علت نابه‌سامانی‌های ایجاد شده، گوشت و مرغ گران می‌شود که بدون شک چنین اتفافاتی به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است.

 

سماکچی با بیان اینکه حدود چهار ماه از سال 1400 گذشته و دولت به تکلیف خود برای حمایت از تولید و مانع‌زدایی عمل نکرد ابراز داشت: ما در شرایط حساس شیوع کرونا هستیم و باید دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شود اما به دلیل کارشکنی‌هایی که صورت گرفت شاهد صف‌های طولانی مردم به ویژه در تهران برای خرید مرغ هستیم.

 

وی به شدت از رویکرد وزارت نیرو و توانیر به صنایع و کارخانجات کشور برای تامین برق مصرفی آن‌ها انتقاد کرد و افزود: برق کارخانجات و اماکن مسکونی و عمومی بدون اطلاع قبلی قطع و خسارات جبران‌ناپذیری به مشترکان به ویژه صنایع وارد شد و مشخص نیست چه کسی باید پاسخگوی این همه ضرر و زیان باشد.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایی گیلان برگی دیگر از اتفاقات ناگوار یکی دو ماهه اخیر را مرور کرد و گفت: یک ماه مانده به پایان دولت مجددا قطعی برق اتفاق می‌افتد و برای کارخانجات و اماکن مسکونی جدول خاموشی اعلام می‌شود سپس بعد از مدتی تامین برق اماکن مسکونی تقریبا به روال عادی برمی‌گردد اما کارخانجات طبق جدول خاموشی دارند.

 

سماکچی با اشاره به اینکه پس از مدتی تصمیم بر این شده تا فقط به میزان 10 درصد از برق کارخانجات فولاد و سیمان تامین شود چنین اقداماتی را خلاف آرمان حمایت از تولید ملی و پشتیبانی از آن دانست و اضافه کرد: بدون تردید عدم تامین زیرساخت مهمی مانند انرژی برق، بازار سیمان، میله‌گرد و آهن‌آلات را دچار چالش بزرگ می‌کند. 

 

وی مشکلاتی که در حوزه تامین آب استان خوزستان پدید آمد را هم در امتداد همین مشکلات اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه معاندین داخلی وخارجی از این فرصت استفاده کرده و در بعضی نقاط خساراتی به بار آوردند. رئیس‌جمهور منتخب وارد میدان شد و ارتش و سپاه به داد مردم رسیده و بعضی از دریچه‌های سدها باز می‌شود و چند روز طول می‌کشد تا به مردم آب رسانی شود.

 

سماکچی تاکیدات مقام معظم رهبری و لزوم ورود افراد و ارگان‌های جهادی برای سروسامان دادن به مشکلات تامین آب خوزستان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: از نهادهای نظارتی انتظار بررسی کامل این جریانات که از یک سو به ضرر کشور و مردم و از سویی به ضرر تولید ملی تمام شده است را داریم.

کد خبر 1079396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha