مردم در محور فعالیت‌های نهاد امامت جمعه قرار دارند

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: نهاد امامت جمعه نهادی مردمی است و محور فعالیت‌های این نهاد، مردم کشورمان به ویژه جوانان هستند که در همین راستا باید بتواند به عنوان نهادی قابل اعتماد برای جوانان باشد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی است اظهار کرد: خداوند سبحان در سوره جمعه اهل ایمان را تشویق به حضور در نماز جمعه کرده و از این فریضه الهی به‌عنوان نماد ذکر خداوند یاد شده و به مومنان هم توصیه شده که هر جمعه به سوی ذکر خداوند بشتابند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه باید اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از عنایات خداوند سبحان به جامعه اسلامی بدانیم، چرا که این فریضه عبادی سیاسی دارای برکات و فواید بسیاری است افزود: امروزه در اکثر شهرهای کشور نماز جمعه برپا است و ائمه جمعه در شهرهایی که امکان برگزاری نماز جمعه وجود دارد، با حضور باشکوه مردم، نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام می‌کنند.

 

وی با بیان اينکه امروزه ابعاد سیاسی و اجتماعی نماز جمعه و نهاد امامت جمعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اذعان کرد: حضور مومنان در نماز جمعه باعث می‌شود که آنها با مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشور و جهان آشنا شوند و از همین جهت، یکی از محورهای مهم حضور همیشگی مردم مومن ایران اسلامی در صحنه را باید مرهون نماز جمعه و خطبه‌های آن بدانیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تریبون نماز جمعه را تریبونی برای نشر و ترویج اخلاق، تقوا و بصیرت‌افزایی دانست و تصریح کرد: این مهم با خطبه‌های غنی ائمه جمعه می‌تواند جوابگوی علاقه مومنان نمازگزار به معارف دینی و اعتقادی باشد.

 

وی عنوان کرد: نهاد امامت جمعه نهادی مردمی است و محور فعالیت‌های این نهاد، مردم کشورمان به ویژه جوانان هستند که در همین راستا باید بتواند به عنوان نهادی قابل اعتماد برای جوانان باشد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه حضور مردم در نماز به عنوان‌ نمادی از اجتماع مومنانه و آگاهانه منتظران امام زمان (عج) و زمینه سازان ظهور به حساب می‌آید خاطر نشان کرد: نهاد امامت جمعه در کنار خدمات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که دارد، نباید از حضور، تلاش و مشارکت در اقداماتی همچون کمک‌های مومنانه غافل شود، همان‌گونه که در این عرصه نیز در کنار دیگر اقشار و نهادهای نظام اسلامی تاثیرگذار بوده است.

 

کد خبر 1079399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha