بارندگی شدید در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه؛ کشاورزان گیلانی  مراقب باشند

مرادی به صدور اطلاعیه هشدار سطح نارنجی برای چهارشنبه و پنجشنبه و بارش شدید باران در گیلان خبر داد و گفت: تمهیدات مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از وقوع بارش‌های شدید باران به فرمانداران، بخشداران و کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و بارش شدید باران در گیلان صادر شده است اظهار داشت: در همین راستا مدیریت بحران گیلان تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی ناشی از وقوع بارش‌های شدید باران را ابلاغ کرده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر اینکه اطلاعیه‌ها و هشدارهای لازم برای فرمانداران، بخشداران و کلیه دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده است تصریح کرد: اطلاعیه‌ای را از سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی شدید در گیلان دریافت کردیم و به تبع آن هشدارهای لازم را به اطلاع مردم رساندیم.

 

مرادی لزوم توجه هر چه بیشتر مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی که در گیلان صادر می‌شود را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق، از کلیه مردم به ویژه کشاورزان گیلانی انتظار داریم مراقب باشند و در زمان وقوع رعد و برق ضمن خودداری از استفاده از تلفن همراه، در فضای باز حضور نداشته باشند.

 

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های هواشناسی احتمالا در دو روز آینده بارش باران از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد، خودداری مردم از ترددهای غیرضروری به ویژه در مناطق کوهستانی استان گیلان را ضروری اعلام کرد و گفت: در همین‌جا از تمام مردم می‌خواهیم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر مسافران و گردشگران، ساکنان محلی هم باید تمهیدات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی بیندیشند اضافه کرد: کشاورزانی که برنج خود را درو کرده اما جمع‌آوری نکردند هم باید هر چه سریع‌تر نسبت به انجام این کار اقدام کنند تا آسیبی به محصولاتشان وارد نشود.

 

مرادی بازکردن آبراه‌ها برای خروج آب باران از مزارع برنج را هم اقدامی ضروری ذکر کرد و با بیان اینکه ماندن آب در مزارع باید به حداقل برسد خاطرنشان کرد: آن دسته از کشاورزانی که از تقویم زراعی عقب‌ بوده و قصد سمپاشی دارند هم بهتر است فعلا دست نگهدارند و سایر اقدامات لازم برای جلوگیری از ایراد خسارت به مزارع برنج را انجام دهند.

کد خبر 1079419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha