نمازجمعه قدرت امت اسلامی در برابر کفار/ ائمه جمعه در روابط خود با مردم سعه صدر داشته باشند

آیت الله نورمفیدی گفت: نمازجمعه هم از نظر جایگاه اسلامی و شرعی و بروز جهانی خیلی مهم است و قدرت امت اسلامی را در برابر کفار نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آيت الله «سیدکاظم نورمفيدي» امروز (سه شنبه 5 مرداد) به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جمع ائمه جمعه استان گفت: نماز جمعه از برکات اسلام است و به حمدالله نماز جمعه امروز در سراسر کشور برگزار می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه این مورد سوال بود که چرا نماز جمعه در بلاد اسلامی برگزار می شد ولی در میان شیعیان برگزار نمی شد، افزود: باید نماز جمعه زیر پرچم امام عادل برگزار شود.

 

وی ادامه داد: وقتی که انقلاب پیروز شد امام راحل از روزهای اول نماز جمعه، پاسخ عدم برگزاری نماز جمعه را دادند.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: نماز جمعه از شئون حکومت هاست و حکومت ها امام جمعه را عزل و نصب می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه عظمت جهان اسلام را نشان می دهد، گفت: نماز جمعه هر هفته در گوشه و کنار کشورهای اسلامی برگزار می شود که خودش نشانه عظمت است و یک پایگاه مردمی همیشگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: همانطور که حج نشانه عظمت و شکوه جهان اسلام است قطعا نمازجمعه هم نشانه عظمت و شکوه اسلام است.

 

وی اظهارداشت: در نماز جمعه میلیون ها نفر در جهان اسلام در این صفوف منظم در کنار هم می ایستند و عبادت خدا می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه نمازجمعه رابطه عمیقی با انقلاب پیدا کرده است، گفت: نمازجمعه با انقلاب یک پیوستگی عمیقی دارد.

 

وی افزود: نمازجمعه هم از نظر جایگاه اسلامی شرعی و از لحاظ بروز جهانی خیلی مهم است و قدرت امت اسلامی را در برابر کفار نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نمازجمعه یک رژه است، گفت: شرایط کرونایی یک شرایط زودگذر است و تمام می شود و ان شاءالله شاهد برپایی نماز جمعه های باشکوه در کشور باشیم.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری کبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی، افزود: در برپایی نمازجمعه بهداشت و درمان و فاصله ها راعایت شود و نباید بگذاریم حرف معظم له زمین بماند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: ائمه جمعه بیشترین قشری هستند که روابط اجتماعی دارند و باید این روابط اجتماعی را به بهترین شکل ادا کنند.

 

وی تاکید کرد: ائمه جمعه باید در روابط خود با مردم سعه صدر داشته باشند و سعی کنند روابط آنها به نحو احسن باشد تا همه را جذب کنند.

 

نماینده ولی فقیه افزود: ائمه جمعه مقابل طبقات معمولی جامعه جبهه نگیرند و روابط اجتماعی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1079429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha