«ویکی مهدویت» همزمان با عید غدیر رونمایی می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه با اعلام رونمایی از ویکی مهدویت همزمان با عید غدیر، گفت: مهدی (عج) از منظر قرآن، مهدی (عج) از منظر احادیث، مهدی (عج) در نگاه اهل سنت ازجمله مداخل این دانشنامه مجازی است.

«علی طاعتی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اعلام رونمایی از سایت «ویکی مهدویت» همزمان با عید سعید غدیر، اظهار کرد: این سایت به عنوان دانشنامه ای مهدوی در بستر فضای مجازی به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم طراحی و راه اندازی شده است و همزمان با عید غدیر رونمایی می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه با بیان اینکه در ویکی مهدویت مباحث تخصصی بارگذاری شده است، گفت: مهدی (عج) از منظر قرآن، مهدی (عج) از منظر احادیث، مهدی (عج) در نگاه اهل سنت، کتاب شناسی مهدویت، سبک زندگی مهدوی، احادیث مهدویت، آشنایی با فِرَق و ... ازجمله مداخل ویکی مهدویت است که البته بتدریج و در آینده به این مداخل افزوده می شود.

 

وی تصریح کرد: در فاز نخست و آغاز به کار ویکی مهدویت، حدود 50 موضوع و مدخل به زبان فارسی، نزدیک به 30 مدخل به زبان عربی و 10 مدخل به زبان انگلیسی بارگذاری شده است. بتدریج مداخل فارسی به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه و بارگذاری می شود.

 

طاعتی با بیان اینکه ویکی مهدویت همچون ویکی فقه و ویکی شیعه به روزرسانی می شود، ابراز کرد: بخش محتوایی ویکی مهدویت توسط گروه 12 نفره متشکل از کارشناسان ارشد مرکز تخصصی مدویت حوزه علمیه قم تامین شده و بخش فنی و طراحی سایت را نیز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خوزستان شهرستان امیدیه انجام داده است.

 

وی ادامه داد: تقریباً از شش ماه گذشته بحث های ابتدایی کار ویکی مهدویت کلید خورد و تفاهم نامه منعقد و مداخل تعریف شد و کار گردآوری در گروه محققان و نیز طراحی سایت کلید خورد که نهایتا در عید غدیر به نشانی https://wikimahdaviat.ir/fa/ رونمایی می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان امیدیه افزود: مراسم رونمایی از ویکی مهدویت با حضور مجازی حجج اسلام کلباسی و یوسفیان، رئیس و معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و نیز نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و مدیران استانی برگزار و از شبکه استانی پخش می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان امیدیه دو سال قبل تیز سایت «المرتجی» را در موضوع مباحث مهدویت به زبان انگلیسی و عربی راه اندازی کرده است که میزان مراجعه و استقبال از آن بالا بوده و عمدتا از عربستان و حاشیه خلیج فارس بیشتر بازدید و مخاطب دارد. گروه عربی این سایت و نیز بخش عربی ویکی مهدویت با مدیریت حجت الاسلام نصرالله شریبی فعال است.

 

 

 

کد خبر 1079444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha