پیاده راه سلامت «حضرت احمد ابن موسی (ع)» از پروژه های عدالت محور است

قائدی گفت: اجرای طرح پیاده راه سلامت «حضرت احمد ابن موسی (ع)» از پروژه های خوب و عدالت محور کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نواب قائدی»، امروز (سه شنبه 5 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: از اصحاب رسانه خاطرات خوب دارم و رسانه ها مشکلات شهر را به ما منتقل می کند و مردم را در مورد خدمات انجام شده در شهر مطلع می کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پاسخگویی به مردم و رسانه مهم است که در فضای واقعی و مجازی همواره در طول چهار سال گذشته مورد توجه قرار داده ام.

وی اضافه کرد: کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در مدت فعالیت خود حدود ۲۴۰ جلسه، بررسی یکصد طرح و لایحه، شناسایی و نیازسنجی نقاط شهر و تهیه طرح و پس از تصویب به اجرا درآمدن آنها را به انجام رساند.

قائدی اعلام کرد: در طول این مدت ۸۰ درصد طرح های ما اجرایی شد و 38 شاخصه  در حمل و نقل و ترافیک تهیه و اقدام شد و شاهد ارتقای حمل و نقل عمومی نوین و پاک، پیگیری مطالعات تخصصی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، سامان دهی رینگ پیرامونی شیراز،  پیگیری طرح های استانداردسازی معابر شهری برای ایمنی شهروندان، ایمن سازی پل های عابر پیاده، نظارت بر سازمان حمل و نقل، هماهنگی بین ارگان های مرتبط با حمل و نقل و ... بودیم.

وی ادامه داد: با انجام تفاهم با پلیس، استانداردسازی پارکینگ ها را نیز به انجام رسانده ایم و بهینه سازی کیفیت پروژه های عمرانی، آسیب شناسی و تهیه کتاب، نهضت آسفالت، پیگیری خدمات ویژه به توان خواهان و ساخت فرهنگسرای معلولان نیز به انجام رسیده که این فرهنگسرا در حال ساخت است اما به دلیل افزایش هزینه هنوز به اتمام نرسیده است.

قائدی اضافه کرد: پنج دستگاه ون برای معلولان خریداری شد و پنج دستگاه دیگر نیز افزوده خواهد شد و حوزه توان خواهان از اولویت های ما بوده است.

وی اعلام کرد: بزرگترین دستاورد کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، تلاش برای به نتیجه رسیدن طرح های حمل و نقل شهری و انجام مطالعات برای گره گشایی در حل مشکلات ترافیکی بوده است.

قائدی ادامه داد: با هدف حرکت به سمت پروژه هایی که تعاملات اجتماعی مردم را بیشتر می کند مانند احداث پیاده راه ها که پیاده راه سلامت «حضرت احمد ابن موسی (ع)» مورد اجرا قرار گرفته که از پروژه های خوب و عدالت محور کمیسیون بود.

وی اضافه کرد: خیابان «مشکین فام» که قرار بود محور غذا شود اما آنطور که باید شهرداری آن را پیش نبرد که علت آن لوله گذاری برای آبهای سطحی بود که مشکلات فنی ایجاد کرد.

قائدی با اشاره به طرح تراموا در شیراز گفت: تراموا علیرغم انعقاد قرارداد و رفع موانع در شورای ترافیک استان در شورای ترافیک کشور ماند و مطالعات جامع حمل و نقل این طرح را به انسجام نرساند.

وی افزود: اوراق مشارکت خط ۲ مترو دیر به دست ما رسید و ریل گذاری انجام شده و سه ایستگاه آماده است و شورای اسلامی پنجم شهر شیراز ۲ سال اول پروژه های قبل را تکمیل کرد و سپس به سمت پروژه های جدید رفتیم

قائدی تاکید کرد: برای مرکز شماره گذاری شماره ۲ بودجه پیش بینی شد و احداث آن موجب کاهش ترافیک محور «امیرکبیر» می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی پروژه های شهری به مردم بیان کرد: رسانه ها می توانند کارکرد پروژه ها برای شهروندان توصیف کنند مثل پروژه «باباکوهی» که موجب نشاط اجتماعی می شود.

کد خبر 1079499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha