تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان از مرز هزار نفر گذشت

دهنادی مقدم گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی گیلان به هزار و هفت نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «انوش دهنادی مقدم» امروز(سه‌شنبه، ۵ مرداد) در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت گیلان به لحاظ ابتلا به کرونا و روند صعودی تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر اظهارداشت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تردد و مسافرت‌های غیرضروری منجر به سیر صعودی ابتلا به کووید ۱۹ در استان شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اعلام اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند افزود: با این روند صعودی، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی گیلان به هزار و هفت نفر رسید.

 

وی از فوت ۱۵ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و تصریح کرد: همچنین ۱۵۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

 

دهنادی مقدم با بیان اینکه ظرفیت بخش آی سی یو استان تکمیل است اظهارداشت: تعداد بسیاری از بیماران بدحال در انتظار خالی شدن تخت هستند.

 

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به زیر ۴۰ درصد رسیده است گفت: متاسفانه هر روز شاهد مرگ شهروندان گیلانی در بیمارستان‌ها هستیم.

 

دهنادی مقدم تنها راه پیشگیری از این بیماری را در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان ساخت: خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ، ماسک زدن هنگام تردد و رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موثرترین روش در کنترل کرونا ویروس است.

 

کد خبر 1079509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha