برگزاری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف با هدف تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

کریمی گفت: دهمین دوره جایزه ادبی یوسف به منظور انتقال و انعکاس فرهنگ دفاع مقدس در قالب هنر برگزار می شود.

«غلامرضا کریمی» با اشاره به برگزاری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این جشنواره با هدف آشنایی هر چه بیشتر افراد با فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین این فرهنگ در جامعه برگزار می شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: دهمین دوره جایزه ادبی یوسف به منظور انتقال و انعکاس فرهنگ دفاع مقدس در قالب هنر برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه با هدف تولید آثار ادبی فاخر در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، ادامه داد: تبیین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در حوزه اندیشه های داستانی و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری است.

 

پروش نویسندگان جوان در حوزه دفاع مقدس

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: پرورش نویسندگان جوان و علاقمند در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری دهمین دوره از برنامه جایزه ادبی یوسف است.

 

کریمی ضمن ارائه گزارشی از برگزرای دوره های قبل این برنامه بیان کرد: در طی دوره های گذشته داستان های فاخری در راستای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و دفاع مقدس تولید شده است و علاه بر آن به شناسایی، رشد و تعالی استعدادهای برتر به شکل ویژه پرداخته شده.

 

وی با اشاره به اینکه دهمین دوره از جایزه ادبی یوسف در بخش‌های بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه با عنوان داستان شهیدان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در بخش بزرگسال و نوجوان جشنواره موضوع اصلی داستان ارسالی باید دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت باشد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش داستان شهیدان، موضوع اصلی داستان ارسالی باید مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس یا مدافعان حرم استان باشد.

 

اهدا جوایز نفیس به داستان های برگزیده

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه جوایز ارزنده ای به برگزیدگان این برنامه اهدا می شود، گفت: پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است و نویسندگان باید با تحقیق و مطالعه در زندگی شهدا و با انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آنها، با بهره‌گیری از عناصر داستانی همچون عمل داستانی، توصیف، صحنه‌پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان اقدام کنند.

 

کریمی با بیان اینکه حجم اثر ارسالی نیز نباید بیشتر از سه هزار کلمه باشد، گفت:با توجه به برنامه ریزی ها داستان‏‌های سه بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به ‏طور جداگانه داوری خواهد شد و در هر بخش جوایز جداگانه و نفیسی اهدا خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه داستان‏‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک يا نشريه‌ای منتشر شده باشد، بیان کرد: آثار ارسالی باید به شکل تایپی و در قالب فایل word ارسال شود و محدودیتی از نظر تعداد نیز برای ارسال آثار افراد وجود ندارد.

 

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در دهمین دوره جایزه ادبی یوسف می‌توانند تا تاریخ سی مهر سالجاری آثار خود را در محورهای مطرح شده به دبیرخانه دائمی کنگره شعر دفاع مقدس به نشانی اراک، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان موزه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی و یا به نشانی اینترنتی Yosof.markazi@gmail.com ارسال کنند.

کد خبر 1079553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha