تبیین صحیح و کامل مسأله ولایت، تکلیف دینی و اعتقادی ماست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تبیین صحیح و کامل مسأله ولایت و پاسخ به شبهات و سؤالات در این زمینه، تکلیف دینی و اعتقادی ماست.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن عیدسعید غدیر خم ابراز داشت: عید غدیر نه تنها موعد جشن و شادباش همه شیفتگان و محبان آقا امیرالمؤمنین(ع) است ، بلکه در واقع عیدی است که هویت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به آن وابسته است چرا که این سخن نشان دهنده جایگاه و عظمت بحث امامت و ولایت است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: طبعاً هر کدام از ما در این راستا یعنی هم تبیین اهمیت مساله و هم پاسخ به شبهات مطروحه در این باره، وظیفه مهمی برعهده داریم و با این حال، رسالت و تکلیف علما، حوزویان و طلاب بسیار بیشتر است.

 

استاد حوزه علمیه همچنین گفت: با نگاهی اجمالی به آیات نورانی قرآن و روایات و احادیث اهل بیت(ع) متوجه می شویم که هیچ عید دیگری از حیث منزلت و شرافت به پای عید غدیر خم نمی رسد و لذا بی جهت نیست که در کلام معصومین(ع) از آن به عنوان عیدالله الاکبر یاد شده است.

 

وی بیان داشت: گرچه امسال هم متأسفانه همچون سال گذشته به جهت شیوع کرونا، امکان برگزاری مراسم همچون سالیان قبل تر وجود ندارد، اما این مساله نباید بگذارد که ما در تبیین اهمیت و عظمت عید غدیر و بزرگداشت، سستی و غفلت داشته باشیم.

 

وی با بیان این که تبیین صحیح و کامل مسأله ولایت، تکلیف دینی و اعتقادی ماست،افزود: در شرایط فعلی به ویژه باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به نحوی استفاده کرد که همه آحاد جامعه از جمله نسل جدید متوجه عظمت و جایگاه والای غدیر و مساله ولایت شوند و در این راستا از اهالی رسانه و فعالان فرهنگی انتظار می رود که بیش از پیش در جامعه فعال عمل کنند.

کد خبر 1079574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha