آیین عمامه گذاری ۱۳ تن از طلاب حوزه علمیه بیرجند برگزار شد

۱۳ تن از طلاب مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام بیرجند شامگاه (۵ مرداد) با حضور جمعی از اساتید حوزه های علمیه خراسان جنوبی عمامه بر سرگذاشتند و به صورت رسمی ملبس به لباس روحانیت شدند.

حجت الاسلام « باقر طیبی» مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین(علیه السلام) بیرجند در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه مدرسه علمیه امیرالمومنین در دو رشته تفسیر و علوم قران بیش از 200 طلبه دارد، گفت: همه ساله در ایام عید غدیر مراسمی تحت عنوان جشن تلبس و عمامه گذاری برای این افراد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه سال قبل 12 تن از طلبه‌ها ملبس شدند، گفت: امسال هم 13 تن از طلابی که به سطحی از طلبگی رسیدند که شرایط دریافت لباس را دارند ملبس شدند.

 

مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه افرادی که ملبس شدند کسانی هستند که 6 سال در حوزه تحصیل کردند و سطح یک را به اتمام رساندند و وارد سطح دو شدند، افزود: برخی از این افراد هم در اواسط تحصیل در سطح دو و سه هستند.

 

حجت الاسلام طیبی با بیان اینکه طلاب سطح دو و سه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند، گفت: یکسال درس خارج که سطح چهار حوزه است در استان راه اندازی شد و دیگر نشده است.

 

وی ادامه داد: تلاش داریم تا سطح چهار حوزه را هم در بیرجند راه اندازی کنیم چرا که بیش از 60 طلبه آماده ورود به سطح چهار در بیرجند داریم، اما مشکل اصلی استاد است.

 

مدیر مدرسه تخصصی امیرالمومنین(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه سال گذشته کلاس های حوزه کاملا مجازی برگزار شد، افزود: سال تحصیلی جدید براساس شرایط روز کلاس ها حضوری و یا مجازی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1079696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha