درخواست از کمیسیون اروپا برای تحریم دانشگاه های رژیم صهیوینستی

گروهی متشکل از ۱۶۰ دانشگاهی به نمایندگی از ۲۱ کشور از کمیسیون اروپا خواسته اند از اهرم فشار خود استفاده کرده و دانشگاه های اسرائیل را از ۱۰۰ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا محروم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مدیل ایست آی»، گروهی متشکل از 160 دانشگاهی به نمایندگی از 21 کشور از کمیسیون اروپا خواسته اند از اهرم فشار خود استفاده کرده و دانشگاه های اسرائیل را از 100 میلیارد دلاری از اتحادیه اروپا محروم کند.

 

این گروه در نامه ای که به کمیسیون اروپا ارسال شد موضع کنونی اتحادیه اروپا موضع برای رهنمودهای مالی سال جدید میلادی که منع تخصصیص بودجه به نهادهای رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی در آن است را مورد تحسین قرار داد اما خواستار اقدامات بیشتر در این زمینه شد.

 

دانشگاهیان از این نهاد خواستند که فراتر رفته  و دانشگاه های رژیم صهونیستی را به جرم مشارکت استعمار مهاجران و آپارتاید ،تحریم کنند.

 

در این نامه آمده است: همدستی موسسه های دانشگاهی اسرائیل در خشونت ساختاری این رژیم علیه فلسطینیان در سراسر سرزمین های اشغالی به طور گسترده و منظم ثبت شده است.

 

برنامه بودجه اتحادیه اروپا معروف به «افق اروپا» ،  بزرگترین برنامه تحقیقاتی و نوآوری اتحادیه اروپا است که بودجه آن در حدود 112 میلیارد دلار است.

 

در این نامه آمده است که افزایش ممنوعیت بودجه تحقیقاتی اروپا شامل موسسه های اسرائیلی شریک در نقض حقوق بشر فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی در نظر گرفتن محل استقرار آنها مهم خواهد بود.

 

کد خبر 1079789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha