بیش از سه هزار کارگاه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

حسینی گفت:بیش از سه هزار کارگاه در مدارس پیش حرفه ای و حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه را برای ورود به جامعه آماده شده است و تاکنون نیز ۳۰ نمایشگاه دایمی فروش محصولات داشته ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سید جواد حسینی» در سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش که به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد با اشاره به محورهای عدالت در نظام های آموزشی گفت: عدالت شامل مدرسه، منطقه، سازمان، اداره، دیجیتال و  پوششی می شود که باید در نظام های آموزشی به آن توجه کرد.

 

رئیس سازمان استثنایی کشور با اشاره به عدالت پوششی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: ما دو دسته دانش آموزان عادی و استثنایی داریم که دانش آموزان استثنایی شامل تیزهوشان و دانش آموزان با نیازهای ویژه و دیرآموز می شوند که در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه 10 گروه از دانش آموزان استثنایی زیر چتر تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.

 

حسینی با بیان اینکه دو دوره پیش حرفه ای و حرفه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شده است، گفت: پیش دبستانی نیز از بدو تولد برای نوآموزان با نیازهای ویژه جزو دوره های رسمی و اجباری است. بیش از سه هزار کارگاه در مدارس پیش حرفه ای و حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه را برای ورود به جامعه آماده شده است و تاکنون نیز 30 نمایشگاه دایمی فروش محصولات داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: علیرغم شرایط کرونایی پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به 98.8 درصد رسید و برای سال تحصیلی جاری نیز به دنبال پوشش 99 درصدی هستیم که تاکنون 72 درصد آن محقق شده است.

 

رییس سازمان استثنایی کشور ارایه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسه ای به بیش از 80 درصد نوآموزان و دانش آموزان استثنایی و ارایه خدمات حمایتی در 18 آیتم به بیش از 42 هزار دانش آموز استثنایی و گسترش مراکز مشاوره و خانواده ویژه دانش آموزان استثنایی را از دیگر برنامه های این سازمان در راستای گسترش عدالت پوششی دانست.

 

وی در ادامه به سنجش 600 هزار نوآموز بدو ورود پیش دبستانی ها اشاره کرد و گفت: سنجش صلاحیت های حرکتی و غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری نیز به برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی افزوده شده است.

 

وی یکی دیگر از جلوه های عدالت مدرسه ای را افتتاح مدارس دانست و گفت: تعداد مدارس خاص استثنایی از یک هزار و 520 مدرسه به یک هزار و 720 مدرسه رسیده است.

 

رییس سازمان استثنایی کشور تصریح کرد: تعداد 110 مدرسه ویژه ناشنوایان، تعداد 22 مدرسه ویژه نابینایان، تعداد 22 مدرسه ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی و 4 مدرسه شبانه روزی و 62 مدرسه اوتیسم به منظور تحقق عدالت مدرسه ای وجود دارد.

 

وی با اشاره به عدالت منطقه ای نیز گفت: با توجه به اهمیت مناطق روستایی، عشایری و دورافتاده در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه تعداد یازده هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته است. همچنین توانسته ایم 34 مدرسه شبانه روزی و جذب یک هزار و 456 دانش آموز کم توان ذهنی در مناطق صعب العبور، راه اندازی کلاس های خاص زمینه در مناطق محروم و استفاده از 1500 معلم رابط را از دیگر فعالیت ها در عدالت منطقه ای دانست.

 

 

کد خبر 1079800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha