واکسیناسیون فرهنگیان و رانندگان سرویس های مدارس از مرداد تا  شهریور

حمیدی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و رانندگان سرویس های مدارس از نهم مرداد ماه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ واکسن خواهند زد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که به صورت مجازی از شبکه شاد پخش شد با اشاره به اهداف واکسیناسیون فرهنگیان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: برای بازگشایی ایمن مدارس و ارتقای سطح ایمنی معلمان و کارکنان مدارس و ارتقای ایمنی عمومی جامعه به پرسنل آموزش و پرورش واکسن خواهیم زد.

 

حمیدی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان، کارکنان آموزش و پرورش و رانندگان سرویس های مدارس از عید سعید غدیر خم آغاز و تا پایان شهریور ماه 1400 ادامه خواهد داشت البته شروع رسمی از نهم مرداد ماه 1400 است.

 

وی ادامه داد: در شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه های بهداشت و درمان استفاده می شود و در شهرهای بالای 20 هزار نفر با توجه به جمعیت گروه های هدف در صورت لزوم پایگاه جدیدی راه اندازی می شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیر پایگاه از نیروهای آموزش و پرورش خواهد بود. پزشک پایگاه واکسیناتور نیز با مشارکت نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و گروه های پیراپزشکی و همچنین برای متصدی ثبت سامانه و احراز هویت خدمات از نیروهای آموزش و پرورش استفاده می کنیم و ناظران فنی و تحویل و توزیع مربوط به مرکز بهداشت است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز همچنین در ادامه به فعالیت هایی که در این معاونت صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه های فرهنگی با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تغییر عنوان 40 هزار معاون پرورشی و فرهنگی مدارس به معاون پرورشی و تربیت بدنی مدارس، تشکیل هشت هزار کانون ورزشی درون مدرسه ای و برگزاری مجمع فدراسیون ورزش دانش آموزی از دستاوردهای این معاونت بوده است.

کد خبر 1079802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha