غدیر تداوم نهضت نبوی را تضمین می کند

رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درس مهم غدیر توجه به شایسته سالاری در دین اسلام است، گفت: غدیر تداوم نهضت نبوی را تضمین می کند.

خبرگزاری شبستان- سرویس سیاسی- مریم رضازاده: غدیر و اهمیت دادن به این روز و حادثه غدیر نشان از اهمیت به امر ولایت در حکمرانی جامعه اسلامی است. قطعا گرامیداشت این روز باید مورد توجه همگان قرار گیرد. بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی از جمله مواردی است که باید مسئولان در بحث درس هایی که از غدیر می گیرند در جامعه به آن بپردازند. فرهنگ غدیر فرهنگ مترقی ای است که موجب رشد و پیشرفت جامعه مسلمین می شود. در ذیل گفت و گویی با حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس فراکسیون روحانیت مجلس و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی داشته ایم که متن آن به شرح زیر است.

 

یکی از مسایل مورد تاکید تبیین وحدت از واقعه غدیر است. وحدت از نگاه ایشان در موضوع غدیر را چگونه می بینید؟

وحدت یک سیاست استراتژیک نظام اسلامی است، دشمن همواره سعی کرده است بین مسلمانان اختلاف بیندازد به ویژه بعد از پیروزی انقلاب یکی از راه هایی که دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان داشتند، این بود که بر مسئله شیعی بودن انقلاب ایران تاکید کنند، آنها بارها بر این مسئله تاکید کردند که این انقلاب اسلامی نیست و شیعی است و ملت های مسلمان و مسلمانان از فرق مختلف به جان ملت ما بیندازند. امام راحل و مقام معظم رهبری مواضع نظام را بر اصول و پایه های معارف اسلامی و دینی که یکی از آنها وحدت بود، پایه گذاری کردند. این سیاست توانست در طول چهل و چند سال گذشته بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کند و دشمن از این رهگذر نتوانست برای خودش طرفی ببندد. ما سیاست وحدت را دنبال می کنیم و هیچ گاه اجازه نخواهیم داد که دشمنان بین ما رخنه پیدا کنند.

 

رهبری در سخن دیگری درباره غدیر تاکید داشتند که آن کسانی که سعی کردند نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جواب شان مسئله غدیر است در واقع مخالفان غدیر را مخالفان اسلامی سیاسی می دانند. نگاه و تفسیر شما از این تحلیل چیست؟

غدیر یک صحنه تاریخی است. درست است در این روز امیرالمومنین به عنوان جانشین پیامبر در غدیر خم و در حجج الوداع معرفی شد اما این صحنه ای است که دین و سیاست به هم آمیخته شده است یعنی اوج وحدت دین و سیاست را در غدیر می بینند؛ ضمن اینکه این رهبر دینی به عنوان تداوم بخش کار انبیا و اولیا و پیامبر اعظم که از موضع دینی و امامت امت را دنبال می کند در حقیقت یک رجل سیاسی نیستند.

 

آنهایی که منی خواهند غدیر را از این مسئله مهم جدا کنند همان گونه که رهبری فرمودند به دنبال اهداف دیگری هستند. ما این اندیشه و تفکر را از مکتب غدیر اخذ می کنیم که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

 

چه درس هایی سیاستمداران از مکتب غدیر می توانند بگیرند؟

غدیر یک مکتب است و درس های مختلفی در آن وجود دارد. آموزه های غدیر و درس های غدیر و اولین درس غدیر این است که ما کار را نباید ناتمام بگذاریم پیامبر با غدیر رسالت خود را کامل کرد. اگر غدیر نبود شاید رسالت پیامبر نیز ناتمام می ماند.

 

درس دیگر غدیر شایسته سالاری بود. در غدیر شایسته ترین فرد در حکومت اسلامی به عنوان امام و ادامه دهنده رسالت پیامبر به اذن خداوند انتخاب می شود و این خود نمونه شایسته سالاری دینی در جامعه اسلامی است.

 

تداوم حرکت مهم است. بعضی ها مثل ابر بهاری می آیند، می بارند و می روند و همه چیز تمام می شود اما غدیر به ما می گوید که تعالی اصولی و اساسی که بر مبنای یک اندیشه شکل گرفته است باید تداوم داشته باشد. غدیر تداوم نهضت نبوی را تضمین می کند.

 

کد خبر 1079813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha