​مشکلات عدیده گیلان در حوزه صنایع/ پیگیری جهادی راه‌حل برون رفت از چالش‌ها

احمدی سنگری مشکلات عدیده گیلان در حوزه صنایع را مورد اشاره قرار داد و گفت: جذب اعتبارات و منابع در کنار پیگیری جهادی و مستمر راه‌حل برون رفت استان گیلان از چالش‌های پیش‌رو است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله بخش صنایع مشکلات عدیده‌ای دارد و به جایگاه واقعی خود نرسیده است اظهار داشت: جذب اعتبارات و منابع در کنار پیگیری‌های جهادی و مستمر راه‌حل برون رفت استان گیلان از چالش‌های پیش‌رو است. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس تکمیل راه آهن گیلان و اتصال آن به کریدور شمال جنوب را از موضوعات مهم استان که همواره مورد تاکید نمایندگان بوده است خواند و عنوان کرد: متصل شدن راه آهن گیلان به خط ریلی کل کشور و همچنین اتصال آن به بندرانزلی و آستارا مزیت‌های قابل توجهی خواهد داشت.

 

احمدی سنگری ادامه راه آهن گیلان به بندرانزلی و از آنجا به بندر آستارا که در توسعه صادرات کالاهای داخلی، تسهیل در واردات و گردشگری اهمیت به‌سزایی دارد را هم مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تلاش ما این است که عملیات پروژه ریلی رشت به بندرانزلی و بندرکاسپین با سرعت بیشتری اجرایی شود.

 

وی اتمام چند کیلومتر باقیمانده از پروژه آزادراه منجیل تا رودبار را هم از دیگر مواردی که مورد پیگیری قرار می‌گیرد اعلام کرد و بیان داشت: چند کیلومتری هم در محدوده سراوان تا بزرگراه امامزاده هاشم داریم که معمولا در پیک مسافرت‌ها به گیلان و در زمان ورود و خروج مشکلات ترافیکی بسیار زیادی برای مردم ایجاد می‌شود و نیاز به اصلاح دارد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تخصیص حدودا 22 میلیارد اعتبار برای پروژه راه مواصلاتی محدوده سراوان تا امامزاده هاشم خبر داد و با بیان اینکه محورهای مواصلاتی گیلان به جهت اهمیت استان در بحث مسافرپذیری دارای اهمیت بسیار زیادی هستند اضافه کرد: اجرای این پروژه شروع شده و به شکل مستمر در حال انجام است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه این استان کمبودها و مشکلات زیادی در بخش‌های گوناگون به ویژه در صنایع دارد اضافه کرد: با این وجود ما این امیدواری را به مردم خوب استان گیلان می‌دهیم که با تمام توانمان برای کاهش این کمبودها قدم برداریم تا گیلان به همان جایگاهی که به خوبی هم شایستگی آن را دارد برسد.

 

نماینده مردم شهرستان‌ رشت در مجلس بحث پالایشگاه نفت و پتروشیمی در شهرستان رودسر را هم مورد اشاره قرار داد و ضمن برشمردن برخی از مزیت‌های اجرای چنین پروژه‌هایی خاطرنشان کرد: این مورد هم به جد در حال پیگیری است تا کشورمان و استان گیلان نیز از ذخایر نفت دریای خزر بهره‌مند شوند.

کد خبر 1079898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha