ظرفیت آبرسانی به شهر شویشه افزایش یافت

مدیر امور آب و فاضلاب شهر شویشه گفت: یک چاه جدید آب با ظرفیت ۳ لیتر بر ثانیه آبدهی طی هفته جاری و لوله گذاری به میزان ۱۶۰۰ متر وارد مدار شد تا کم آبی ناشی از افت منابع آبی را در این شهر کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، دیوانبیگی مدیر امور آب و فاضلاب شهر شویشه اظهار کرد: پیش از این یک چاه با ظرفیت آبدهی ۱۱ لیتر بر ثانیه در شویشه وجود داشت اما به دلیل کاهش نزولات جوی و در نتیجه افت منابع آبی این چاه با افت شدید آبدهی مواجه شده به گونه ای که ظرفیت آن به ۲.۵ تا ۳ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

 

وی افزود: در همین راستا و با هدف جبران کمبود آب در شهر شویشه کار افزایش آبرسانی از طریق یک چاه جدید با ظرفیت ۳ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفت.

 

دیوانبیگی با بیان اینکه این چاه در هفته جاری وارد مدار شد افزود: به این ترتیب ظرفیت آبرسانی از مجموع دو چاه مذکور به ۶ لیتر بر ثانیه ارتقا یافت که این امر موجب کاهش مشکلات کم آبی در شویشه شد.

 

وی با اشاره به جمعیت ۲ هزار نفری شویشه و افزایش این جمعیت تا ۳ هزار نفر به دلیل تردد از شهرهای مجاور گفت: پروژه حفر یک چاه دیگر نیز به تازگی در دستور کار آبفا قرار گرفته است و انشالله با تکمیل و تجهیز این چاه آب شرب پایدار و بدون نوسان در دسترس مردم شهر شویشه قرار خواهد گرفت.

 

دیوانبیگی در پایان از شهروندان شهر شویشه درخواست کرد با مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف، شرکت آبفا را در راستای تامین آب کامل و کافی یاری نمایند‌.

کد خبر 1079919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha