سه تُن گوشت قربانی همزمان با شب عیدغدیرخم در استان کرمان توزیع می شود

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: سه تُن گوشت قربانی از طرف مؤسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا به مناسبت عیدغدیرخم توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد توزیع می شود.

حجت الاسلام مصطفی گرجی در حاشیه ششمین مرحله از توزیع گوشت قربانی در استان کرمان؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک ایام ولایت و عید سعید غدیر خم گفت: امروز سه تُن گوشت قربانی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توزیع می شود.

 

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: در این مرحله در مجموع دو هزار و ۱۶۰ بسته یک کیلو و 500 گرمی در شهرستان های ریگان، فهرج، بم، نرماشیر، رابر، راور، زرند، کوهبنان و بافت و تعدادی هم در کرمان توزیع می شود.

 

 

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود که در اوج پیک کرونا قرار داریم و معیشت مردم دچار مشکل است؛ این اقدام که در حقیقت مردمی است توسط مؤسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا بنا به فرمایش رهبری در راستای کمک های مؤمنانه انجام می شود.

 

 

حجت الاسلام گرجی محرومیت استان کرمان را از یک سو و نداشتن حقوق جاری در بسیاری از خانواده ها را از سوی دیگر مورد توجه قرار داد و گفت: بنابراین همین بسته گوشت نیاز اولیه خیلی از خانواده ها است.

 

 

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 6 بار به استان کرمان سهمیه توزیع گوشت قربانی تعلق گرفته؛ گفت: یک بار به دلیل اینکه کرمان دیار شهید سلیمانی است و بار دیگر هم به دلیل برنامه ریزی خوب ستادکانون های مساجد، این سهمیه به استان تعلق گرفت.

 

 

حجت الاسلام گرجی در بخش پایانی سخنانش به اهمیت اطعام در عیدغدیرخم اشاره و تصریح کرد: این موضوع در روایات فراوانی مورد اشاره است تا شیعیان در کنار برپایی جشن و چراغانی کردن به اطعام محرومین هم توجه کنند زیرا مولا علی نیز نگاه دردمندانه ای به جامعه داشتند و به امور محرومین بسیار رسیدگی می کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1079991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha