رونق فرهنگ در گرو تعامل اصولی با اصحاب هنر و قلم است

ناظمی گفت: رونق فرهنگی و هنری در گرو حضور اصحاب هنر و قلم و تعامل مستقیم آنان با مخاطبان عام و خاص و مطالبه‌گری آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در جهت‌گیری فرهنگی کار کیفی مهمتر از کارهای کمی است، تولید انبوه برنامه به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد بلکه، کار فرهنگی باید تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: وقتی برنامه‌ای با محوریت فرهنگ و هنر در طول سالها برگزار می‌شود باید بررسی شود و میزان اثربخشی آن در تولید اثر یا تربیت و شناسایی هنرمند مشخص گردد.

ناظمی، مقوله‌ تقویت و نعمیق و گسترش فرهنگ و هنر در شهرستانها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر در این راستا به شهرستانها کم توجهی شود، جریان فرهنگ و هنر دچار آسیب شده و دامنه‌ این آسیب گسترش می‌یابد.

وی تصریح کرد: جریان فرهنگ و هنر شهرستانها باید جدی گرفته شود و در کنار حمایت و همراهی اداره کل، هر کدام از شهرستان‌ها نیز باید اهتمام داشته و ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی خود را شناسایی و طرح مورد نظر خود را براساس توانمندی و ظرفیت خود تدوین کنند تا برنامه‌های منطبق بر توانمندی آن منطقه اجرا شود.

ناظمی، توجه به ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی در شهرستان‌ها در کنار حمایت مسئولان و همکاری هنرمندان هر منطقه با بسترسازی جهت اجرا ، تولید و آموزش در رشته‌های مختلف هنری را از رویکردهای این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت: رونق فرهنگی و هنری در گرو حضور اصحاب هنر و قلم و تعامل مستقیم آنان با مخاطبان عام و خاص و مطالبه‌گری آنان است.

وی بر با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی اظهار داشت: با جذاب و پرمحتواتر کردن برنامه‌های فرهنگی  و هنری و بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی می‌توان با هزینه‌ی کمتر بازخورد بیشتر و مطلوبتری در این نوع فعالیتها به دست آورد.

ناظمی همچنین بر لزوم داشتن پیوست شهرستانی برنامه‌های استانی تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال در روز ملی شعر و ادب که برنامه متمرکزی در تبریز برگزار می‌شود  در تمام شهرستانها نیز برنامه ویژه‌ای برای گرامیداشت این روز اجرا شود و این امر در تمام برنامه‌های شاخص استانی مدنظران مدیران شهرستانها قرار گیرد.

کد خبر 1080084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha