مفاهیم غدیر همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است

کاملی فر گفت: غدیر همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به همین دلیل و بنا بر دستور پیامبر اسلام(ص) باید غدیر را از غربت خارج کرده و غبار مظلومیت را از چهره نورانی آن برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن کاملی‌فر» در جمع شعرای کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر، شعر را تأثیرگذارترین ابزار برای تبلیغ دین، عصمت و طهارت دانست و گفت: شعر اولین رسانه‌ای بود که به دستور پیامبر و برای تبلیغ و تبیین غدیر از آن استفاده شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: در اهمیت و تأثیرگذاری شعر لازم به یادآوری است که ۸ جلد از کتاب شریف الغدیر مرحوم علامه امینی به «غدیریه‌ها» از قرن اول تا قرن دوازدهم پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: همواره شعرای بزرگ با اشعار خود مبلغ دین بوده اند و  اشعار کمیت‌بن زید اسدی، دعبل خزاعی، سید اسماعیل حمیری، شافیه ابوفراس حمدانی، شیخ صفی‌الدین حلی، ابن‌حسام خوسفی، محتشم کاشانی، مدح و مرثیه‌های آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی (مشهور به کمپانی)، شهریار، عابد تبریزی و سایر شعرای کشورهای اسلامی برای تبلیغ اسلام و غدیر مورد استفاده قرار گرفته است.

کاملی‌فر شعر متعهد، اشعار حماسی، مدح و مرثیه‌ها را سلاح برّنده‌ای در مقابل حاکمان جور و دشمنان ائمه عنوان کرد و گفت: همواره از اشعار متعهد در طول تاریخ استفاده شده و اگر بخواهیم غدیر، مانند عاشورا، اربعین و فاطمیه وارد زندگی مردم شود، باید از این ابزار مهم یعنی شعر شاعران متعهد استفاده کنیم.

وی در پایان واقعه غدیر را مظلوم دانست و تأکید کرد: غدیر همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به همین دلیل و بنا بر دستور پیامبر اسلام(ص) باید غدیر را از غربت خارج کرده و غبار مظلومیت را از چهره نورانی آن برطرف کنیم.

 

کد خبر 1080086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha